Toyota na Slovensku ukázala úplne nový model, je to Corolla Cross a prichádza do triedy, ktorá je už celkom plná. Dokonca aj Toyota má v nej jedno želiezko v ohni. Avšak táto trieda sa delí na dve ďalšie podtriedy a priestor pre nové auto existuje. Niektorí chcú praktické auto, niektorí chcú dynamické línie. Toyota teda ponúkne každému to, čo požaduje.
Nová Corolla Cross sa výrazne nevytrháva z dizajnového trendu, ktorý je aktuálne v portfóliu automobilky. Treba však uznať, že tvary sú naživo omnoho krajšie a rafinovanejšie ako na ktoromkoľvek obrázku z úvodného setu, ktorý automobilka ponúkla. Auto pôsobí konzervatívne, ale zároveň sa nestratí v rámci dizajnu na parkovisku.
Interiér je veľmi podobný súčasnej Corolle, ponúka ale viac miesta na výšku. Batožinový priestor má základný objem 425 litrov, čo stačí na normálne každodenné používanie a občasné dovolenkové výjazdy. Práve tu má Corolla Cross výhodu oproti C-HR, lebo má o 67 litrov väčšiu kapacitu. V praxi tak Corolla Cross presne sadne medzi dva súčasne modely, čiže medzi spomenutú C-HR a väčšiu RAV4.
Vozidlo, ktoré sa bude pre Európu vyrábať v Japonsku bude mať hybridný pohon piatej generácie, ktorý sľubuje lepšie výkony a nižšiu spotrebu. Taktiež má ponúknuť väčšiu radosť z jazdy a pohon všetkých štyroch kolies AWD-i. Hybridný pohon bude mať novú batériu s kapacitou 4,08 Ah, ktorá bude o 40% ľahšia a bude mať o 14% vyšší výstupný výkon. Bude umiestnená pod zadnými sedadlami. Základom pohonnej sústavy však budú benzínové štvorvalce. Na výber bude alternatíva spojená so štvorvalcom s objemom 1,8 litra a s objemom 2 litre. Predbežne čísla hovoria, že menší motor bude mať celkový výkon 103 kW (140 k) a väčší bude mať 145 kW (197 k). Pri štarte predaja bude dostupný iba dvojliter, ktorý by mal mať v kombinovanom cykle spotrebu 5,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Aj tieto čísla sú však ešte predbežné a môžu sa zmeniť, aj keď nie príliš.
Nová Corolla Cross bude mať aj širokú škálu asistenčných systémov združených v celku s názvom Toyota Safety Sense. V tomto budú zastrešené predkolízne systémy, inteligentný adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu s identifikáciou prekážky a prípadným obmedzením bojovania pri obchádzaní cyklistu. Taktiež bude novinkou systém pre núdzové zastavenie vozidla a systém aktualizácie na diaľku. Nová verzia systémov tretej generácie ponúkne, oproti druhej generácii, aj vylepšené senzory s väčším dosahom a širším uhlom zachytávania.
Veľkou zmenou prejde aj informačno-zábavný systém. Prichádza jeho nová generácia s dvomi úrovňami. V oboch je displej v strede s uhlopriečkou 10,5 palca a zobrazením s vysokým rozlíšením. Avšak základný systém využíva cloudovú navigáciu, pričom ten pokročilejší má vstavanú offline navigáciu a rýchlejší procesor, aby dokázal v reálnom čase lepšie zobrazovať napríklad 3D budovy a inak stavané upozornenia pred križovatkami. Pre vozidlá Toyota je novinkou aj digitálny prístrojový štít pred vodičom. Ten zobrazuje všetky informácie, ktoré boli doteraz na čiastočne digitálnej sekcii, pričom ponúka až 12 spôsobov zobrazenia. Má 4 svety, v ktorých sa dá zvoliť z troch rozličných zoskupení zobrazovacích prvkov.
Toyota stanovila základnú cenu dvojlitrového modelu s výbavou Comfort na 31 990 €. Avšak už tento základ má naozaj slušnú výbavu so spomenutou online navigáciou a tiež má 17-palcové disky, či základnú verziu LEDkových svetiel. Vrcholom ponuky bude, na začiatok, výbava Premiere Edition ktorá už bude mať naozaj všetko a ponúkne okrem offline navigácie aj také pikošky ako panoramatickú strechu s elektrickou roletou, ale tiež hi-fi systém JBL s 9 reproduktormi. Pre ňu je cena stanovená na 40 690 €. Pre každú výbavu dvojlitra bude dostupná aj štvorkolka s prídavným elektromotorom s výkonom 40 kW (55 k) na zadnej náprave. Ak ho chcete, tak výkon spaľovacieho motora s dvojlitrovým objemom bude trochu znížený a celkový výkon ostane rovnakých 145 kW (197 k) ako v prípade predokolky. Za doplnenie druhého elektromotora si priplatíte 2 200 €.