Tourbillon je nové Bugatti redefinujúce pohon

A je to tu! Automobilka Bugatti, pod novým vedením, patriacim Rimac Automobili z Chorvátska ukázala svoj prvý model novej generácie. Veď Veyron a Chiron boli vlastne len modernizované kúsky, ale veľmi hĺbkovo. Nový model Tourbillon bude prelom a bude mať nielen viac výkonu, ale aj strhujúci dizajn exteriéru aj interiéru.

Nové Bugatti Tourbillon je postavené na karbónovom monokoku s dvomi pomocnými hliníkovými rámami, ale súčasťou celej štruktúry je aj batéria s kapacitou 25 kWh, na ktorú dokáže Bugatti Tourbillon prejsť až 60 km. To znamená, že je plug-in hybrid. A to tiež znamená, že okrem klasického spaľovacieho motora bude mať aj 2 elektrické motory a ešte aj štartér-generátor, aby boli ešte aj tri, ale nie úplne.

Nový motor, ktorý bude dopovať celé elektrické spektrum bude V16 s atmosférickým plnením a otáčkami viac ako 9 000. Výkon tohto atmosférickou klenotu to bude 736 kW (1 000 k) a celkový výkon systému bude až 1 320 kW (1 800 k). To by malo stačiť na stovku za 2 sekundy, na dve stovky za 5 sekúnd a na tri stovky za 10 sekúnd. Maximálnu štandardnú rýchlosť 380 km/h dosiahnete za 25 sekúnd, ale ak použijete špeciálny kľúčik na odomknutie rýchlosti, tak sa viete dostať až na 445 km/h.

To by nebolo možné, ak by pneumatiky nezvládali. Preto je Bugatti Tourbillon vybavené špeciálnou verziou pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú špeciálne určené pre toto vozidlo. No a špeciálny je aj výzor. Tourbillon vyzerá ako komiksovo upravený Chiron, ale má úplne strhujúci štýl. Vpredu vidno klasickú podkovu ako masku chladiča, ale aj obrovské náduchy na prívod vzduchu ku všetkým dôležitým komponentom.

Bugatti Tourbillon predvádza chrbticu vozidla začínajúcu na prednej kapote, pokračujúcu cez stredový centrálny stierač až po koniec vozidla. Všetko je síce aerodynamické, ale iba do tej miery, aby bola zaručená stále rovnaká charizma modelu. Je to stále hyperšport Bugatti, takže ho treba vedieť rozoznať.

Novinkou budú krídlovo otvárané dvere. Doteraz mal Veyron, aj Chiron, klasické dvere otvárané do boku. Krídlové dvere uľahčujú nastupovanie a až tak ľahko netrafíte strechu hlavou.

Keď nastúpite do luxusného interiéru so špeciálnymi sedadlami, tak zistíte, že niektoré detaily sú ako v modely Chiron. Hovorím o LEDkovom páse stredom, ale nehovorím o stredovej konzole absentujúcej akýkoľvek displej. Všetko je brutálne kovové a šialené. Toto auto je aj napriek veľkému použitie kovu ľahšie ako predchodca a už samotný motor má nejakých 280 kg, pričom predtým mal viac ako 350 kg.

To najvážnejšie však tróni pred vodičom. Prístrojový inštrument pozostáva z troch samostatných sekcii a ako celok je vytvorený z titánu, zo 600 dielov s toleranciou 5 až 50 mikrónov. Pred vodičom, priamo v strede, je rýchlomer, ktorého vnútorná stupnica patrí otáčkomeru a skáču vám tam celkovo dve ručičky. V spodnej časti je, pre prehľadnosť, ešte displej s rýchlosťou a zaradeným prevodovým stupňom. Napravo máte aktuálne používaný výkon a na ľavej máte chronograf s tromi kruhovými prístrojmi. Jeden ukazuje teplotu motora, druhý ukazuje aktuálne napätie batérie a tretí stav paliva. Tu stupnicu prepĺňania netreba, lebo motor je atmosférický.

Nech je to akokoľvek, niekomu sa nové Bugatti páči, iní Tourbillon zatracujú. Faktom však ostáva, že nové prístroje pôsobia ako majstrovské hodinárske dielo. Za toto by sa nehanbil akýkoľvek výrobca švajčiarskych náramkových hodiniek. A akýkoľvek výrobca by sa nehanbil ani za danú cenu. Nové Bugatti Tourbillon má stáť 3,6 milióna €.

Je to viac ako akékoľvek iné Bugatti doposiaľ, ale exkluzivitu má zaručiť 250 vyrobených kusov. Veď tuctový Chiron vznikol až v 500 exemplároch a Veyron v 450 kusoch. Nevznikne ich viac, ale ani menej. A vôbec by som sa nedivil, keby už každé jedno má svojho záujemcu so zaplatenou zálohou.