Zvoliť tento rok Top 5 áut bolo pre mňa opäť oveľa ťažšie. Väčšina odjazdených bola naozaj dobrá a ak aj mali nejaké chybičky, vynahradili to na iných miestach tak, že to vôbec nevadilo a mohli sme im ich odpustiť. Táto pätica však zanechala vo mne super spomienky. Už pri prvom nasadnutí som vedel, že kilometre ktoré ma s nimi čakali, budú zážitok s úsmevom na tvári.
1. Mercedes-Benz E400 Coupe
Poradie v rebríčku môžeme pre zmenu v roku 2017 brať trochu vážnejšie. Prvé miesto si určite zaslúži Mercedes-Benz E400. Spotrebou síce neohúri s objemným šesťvalcom, no jeho sila a nádherné spracovanie interiéru, na aké sme pri značke Mercedes zvyknutí, vás doslova pohltia. Samotný komfort počas jazdy snáď ani nemusím spomínať, ten majú občas problém dobehnúť aj jeho konkurenti. Cena sa niekomu možno bude zdať vysoká, no po nastúpení zistíte, že je jednoznačne oprávnená a všetko okolo vás za tie peniaze určite stojí.
2. Seat Leon Cupra ST 300 4Drive
Seat Leon Cupra ST 300 4Drive je trochu krkolomné označenie, ale zato vystihuje presne to, čo vás v tomto najrýchlejšom Leone na trhu čaká. Teda existuje aj Cupra R, ale tá má do každej krajiny obmedzené dodávky a je skôr pre nadšencov, či najväčších fanúšikov značky Seat. Ostaneme radšej pri zemi a pohone všetkých kolies s výkonom tristo koní. Je niekomu málo? Verte mi, nebude a užijete si s ním kľudne aj celý rok. Dokáže jazdiť pomaly, ba až nadpriemerne pohodlne a naopak, v režime Cupra sa z auta stáva poriadny španielsky býk, ktorého sa rozhodnete okamžite pokúsiť skrotiť. Pre niekoho má však jednu nevýhodu, pohon všetkých kolies je dostupný len s automatom DSG. Svojou univerzálnosťou si však určite zaslúži druhé miesto a aj miesto v mojej pomyslenej garáži úžasných áut.
3. Renault Megane Grandtour Bose
Teraz veľa ľudí prekvapím, niekto ma za to určite aj odsúdi, no tretie miesto patrí naftovému Renaultu. Megane Grandtour mal síce jedna-šestku naftu s výkonom 130 koní, poviete si klasické auto, no ako celok bolo naozaj famózne. Výbava Bose zabezpečila dobré ozvučenie interiéru, v noci ste tu našli aj ambientné osvetlenie a režimy jazdy z neho občas robili aj čosi viac. Farba sa mu nesmierne hodila, dostal veľké 18-palcové kolesá, s ktorými jazdil na pomery svojej triedy vynikajúco a v podstate mu nič k ideálnemu autu na každodenné jazdenie, či už s rodinou alebo bez, nechýbalo. Osobne ma veľmi za ten čas prekvapilo a neurobíte chybu ak si ho pôjdete vyskúšať aj vy.
4. Ford Mustang GT Convertible
Mustang bez strechy a s obrovským päť litrovým motorom sa umiestnil na štvrtom mieste. Žlto-čierna kombinácia ladila so strechou, hodila sa k prebiehajúcemu letu a otáčali sa za ňou davy ľudí. Motor mal krásny zvuk americkej sily a aj pomalé jazdy so stiahnutou strechou ste si vedeli neskutočne vychutnať. Je jasné, že pohodlia až tak veľa nepobral, do garáže sa mi zmestil len tak tak, ale Ford spravil konečne aj nám, Európanom radosť poriadnym kusom auta. Dokonca ani veľa nestojí, ak si odmyslíme náklady na spálené gumy, či vysokú spotrebu pri ťažšej nohe na plyne, tak za 50-tisíc si podobne zábavnú mašinu nikde nekúpite. Mustang má svoj štýl aj napriek masovejšej výrobe a spozná ho aj človek neznalý do problematiky áut len kvôli tomu, aká to je legenda.
5. Dacia Duster
Na piatom a tým pádom aj poslednom mieste v rebríčku mojich TOP 5 áut za tento rok sa umiestnil Duster už aktuálne predchádzajúcej generácie. Prečo? Neexistuje na naše slovenské podmienky, teda pokiaľ bývate v doline obkolesenej horami, nič dostupnejšie a terénnejšie, ak si odmyslíme Ladu Niva. V tej by ste vyzerali hneď ako lesná stráž. Duster má dostupné akékoľvek stupne výbavy, veľa krásnych farieb a so 16-palcovými kolesami z neho vyžmýkate aj trochu štýlu do mesta. V redakcii s ním zažijeme vždy zaujímavé situácie, objavíme nové cesty a nehanbíme sa ho zobrať ani na premiéru do kina. Skrátka sme si ho obľúbili a ani samotný trh jeho zmenu nepotreboval. Tá však prišla v podobe druhej generácie, ešte lepšej, opäť o poznanie krajšej a Dacia nezabudla ani na nové technické prvky. Napríklad ukazuje uhly náklonov rovnako ako prémiové značky na stredovom displeji a do plnej výbavy pribudli 4 parkovacie kamery s ktorými už naozaj budete mať prehľad o ceste ako z úplne iného auta. Veľmi sa naň do budúceho roka teším a uvidíme či si o ňom neprečítate aj v rebríčku TOP 5 opäť o rok.