Modelová paleta Volkswagenu sa postupne, ale isto, presúva ku väčšej ponuke vozidiel SUV. Nie sú to len SUV, ale sú to aj rôzne crossovery. Reálne je začiatok pri T-Crosse a koniec pri Touaregu. Avšak do celkom plného line-upu sa podarilo automobilke vopchať ďalší model Taigo.
Taigo je vlastne v rovnakej triede ako T-Cross, avšak ponúka omnoho väčší batožinový priestor na väčšej dĺžke, pričom interiérové pomery sú na veľmi slušnej úrovni. Nás posadili za volant 1,5-litrového TSi s automatom a dobrodružnejšou výbavou Style.
Základná otázka je, ktorú výbavu modelu Taigo zvoliť
V ponuke modelu Taigo je niekoľko výbav. Automobilka úplne vypustila tú základnú, takže, v cenníku, začína veľmi dobre vybavená verzia Life. Avšak upgradom sú buď športovo vyzerajúca výbava R-line, alebo trochu terénnejšie a praktickejšie stvárnená Style. Každá má svoje pre a proti a ku každej to ťahá rôznych zákazníkov.
Dobrodružnejší vzhľad výbavy Style majú na svedomí narazniky s výraznejšími plastovými plochami a imitáciou ochrany spodnej časti. Nie je to hliník, je to plast, je to iba dizajnový prvok, ale veľmi efektný dizajnový prvok. Rovnako je rozdiel v bočných prahoch, kde Style znova predvádza plastové výlisky a imitácie hliníkových povrchov. Môžete sa na to hnevať akokoľvek, toto má takú go anywhere náturu práve vďaka týmto prvkom.
To, že stojí na menších diskoch s priemerom 17 palcov vôbec nie je vizuálny problém, skôr sa menšie disky s užšími pneumatikami prezentujú ako tie, ktoré vedia s výkonným motorom trochu popískať a pohrabať. Malá rada hneď na začiatok, kým sa ešte dostaneme ku jazdným vlastnostiam, ak volíte najvýkonnejší motor v Taigu, tak zvoľte rovno aj 18-palcové zliatinové disky. Poďakovať môžete neskôr v mailoch a skandovaním na námestiach.
Výbava Style má však jednu výraznú devízu. Môže mať veľmi dobrú a peknú zelenú farbu. Tá je síce dostupná aj pre R-line, ale nie kombinovane s možnosťou špeciálneho interiéru. Obsahuje lakované časti obkladov v rovnakej zelenej ako sú lakované panely karosérie. Naviac je interiér v takomto prípade kombinovaný s bledými plochami čalúnenia oživujúcimi atmosféru.
Čo však určite pocítite, a čo si príplatok naozaj zaslúži, je systém svetiel s adaptívnym lúčom. Ak ste zvyknutí na systémy v Mercedese a BMW, tak budú svetlá fajn, akurát upravovanie lúčov je trochu trhané. Je to len vec zvyku a na automatické svetlá sa dá naozaj veľmi dobre zvyknúť. Tieto svetlá spoznáte aj navonok a vidno ich vďaka LEDkovému pasu spájajúcemu predné svetla.
Na B až prekvapivo veľa miesta
Volkswagen Taigo je typickým predstaviteľom segmentu B, sekcie SUV, ktorá sa teší naozaj masívnej popularite medzi zákazníkmi. Je za tým možno v zvýšený posed, ale ten nie je dôležitý, ten mali už MPV. Hlavne je za tým imidž. Automobilka to vidí a preto je aj ponuka týchto vozidiel čím ďalej, tým širšia. Akurát nechápeme prečo by si niekto aktuálne kupoval T-Cross, keď existuje Taigo. Dokonca má potenciálne namále aj T-Roc, ktorý vnútri nie je až o toľko väčší, akurát ponúka výraznejšiu motorovú škálu a lepší podvozok.
V interiéri je rozdiel medzi R-line a Style badať na sedadlách. Sedadlá v Style majú trochu menej vyčnievajúce bočné vedenie a preto sadnú väčšiemu spektru vodičov. Sedenie na Stajlových je naozaj príjemné a neunavia ani pri dlhšom cestovaní. Dôležité je spomenúť aj informačno-zábavný systém, ktorý ponúka bezdrôtové zrkadlenie telefónov. To, že auto bolo vytvorené a vyrábané v Brazílii vôbec nie je problém a pocitovo je systém omnoho lepšie odladený ako v niektorých kompletne európskych modeloch. Ani raz sa nám nestalo, že by pripojený telefón zasekol celý systém.
Na zadných sedadlách je priestoru tak akurát. Nie jeho veľa, ale ani málo. Na takto veľké auto je to v poriadku, avšak kolená pasažierov vyšších ako 180 centimetrov môžu trochu trpieť. Rovnako tak nad meter-deväťdesiat bude asi trpieť aj hlava. A to aj bez predchádzajúcej večernej seansy s percentuálnymi podielmi. Aj keď vzadu nie je miesta na rozdávanie, stále sa tam zmestia traja dospelí, ak budú veľmi chcieť. Síce tomu nepomáha šírka a vonkoncom nie tvarovanie sedáku, ale stále sa môžu trošku uskromniť. Pre dvoch je však priestoru naozaj dosť.
Nový priestor ponúka možnosť posuvnej výšky podlahy. Ak je hore, tak poď ňou ostáva priestor na skrytie niektorých veci, ktoré by nemuseli byť viditeľné hneď po otvorení auta. Objem batožinového priestoru, ak je podlaha dole, je celkom štedrý a dá sa doňho zbaliť kľudne na dlhší výlet vo štvorici. Ak by bolo náhodou priestoru málo, stále je možné sklopiť sedadlá, avšak z Taiga dodávku nikdy nespravíte.
Liter a pol výkonu
Z motorovej ponuky sa dá zvoliť jeden z dvoch motorov. Buď ním je litrový trojvalec, alebo 1,5-litrový štvorvalec. Pritom je už teraz jasné, že litrový trojvalec bude predávanejšia alternatíva a zároveň autu úplne bez problémov stačí. Kombinácia s manuálom môže dosahovať ešte celkom slušné dynamické parametre. Väčší štvorvalec s objemom 1,5 litra je kombinovaný výhradne s automatickou 7-stupňovou prevodovkou. Je to dvojspojková mašina, čo je patrične cítiť pri dlhšom váhaní počas preraďovania spätného chodu.
Nové Taigo má podvozok nastavený do komfortna, najmä v prípade použitia výbavy Style. Zadná náprava je stále jednoduchá, vďaka čomu si občas poskočí, ale nie je to častý jav. Pri rýchlych prejazdoch zákrut to však môže trochu prekvapiť a treba s tým rátať dopredu. Celkovo rýchle prejazdy a hlavne rozjazdy sú s výkonným pekelníkom zaujímavé. Sedemnásťpalcové zimné pneumatiky majú občas problém preniesť všetok výkon na cestu a auto začne bez problému pretáčať kolesami.
Ak teda chcete jazdiť dynamickejšie, tak odporúčame 18-palcové disky, ktoré majú výrazne širšiu pneumatiku. Tá dokáže na cestu preniesť určite všetku dynamiku motora, alebo prenesie aspoň výrazne viac z nej. Pri takomto prístupe však nebudete potrebovať jazdiť dynamicky a teoreticky by stačil aj trojvalec, ale zase na druhú stranu, ak jazdíte po diaľniciach, tak sa spotrebovo, bez problémov, vyrovnajú. Reálny sa s Taigom dá jazdiť za 6,5 litra aj so silnejším štvorvalcový motorom. To však nie je spotreba, ktorú by dosahovali jazdci rely spotreby, je to taká normálna kombinovaná hodnota. Ak by sa vodič naozaj snažil, tak sa vie dostať aj o liter nižšie.
Otázkou teda zostáva, či je podvozok až tak odlišný od trošičku väčšieho T-Rocu. T-Roc má trochu sofistikovanejšiu zadnú nápravu a ponúka aj pohon všetkých kolies. Je však na vás, či tieto parametre stoja za príplatok 10 000 eur.
Daily proven
S najmenším SUV kúpe v ponuke Volkswagenu sa dá bez problémov jazdiť na každodennej báze. V takom prípade ale stačí aj slabší litrovy trojvalec, ktorý ponúkne len o niečo horšiu jazdnú dynamiku v bežnom svete. Ušetríte tak nemálo financií a pri výbave Style je možno dokonca lepšia voľba práve menší motor. Ak teda nie ste zástancom veľkých diskov. Ak ste, tak kľudne zvoľte aj štvorvalec. Osemnástky so širším behúňom ľahšie prenesú výkon a nebudú mať problém pri rozjazde. Pri kúpe však určite siahnite po väčšom displej Digital Cockpitu, lebo ten základný monitor je naozaj minimalisticky.
Volkswagen Taigo Style 1,5 TSI
Motor | R4 benzín |
Objem | 1498 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 k) pri – ot/min |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1500-3500 ot/min |
Prevodovka | Automatická sedemstupňová DSG |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4269 mm |
Šírka | 1757 mm |
Výška | 1497 mm |
Rázvor osí kolies | 2554 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1336/1750 kg |
Batožinový priestor | 440/1222 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 212 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Spotreba (WLTP) | 5,1 |
Emisie g CO2/km. |