Po nedávanom teste stredného z SUV od Škody, teda Karoq, prišiel čas opät vyskúšať aj jeho menšieho súrodenca. A tak ho tu máme, Škoda Kamiq, konkrétne v edícii Monte Carlo s litrovým benzínovým TSI so 110 koňmi. Zostala mu rovnaká červené farba ako v prípade Karoqu, avšak koní ma takmer o polovicu menej. Ako takáto kombinácia bude fungovať?
Na rozdiel od Karoqu, menšia Škoda Kamiq na svoj facelift ešte len čaká. Stále teda jazdí na rovnakej platforme ako hatchback Scala, s ktorým zdieľa podvozkový základ MQB A0. Napriek tomu ale jeho ostro rezaný image dobre odoláva zubu času aj po pár rokoch na trhu, najmä v tejto výbave Monte Carlo. Tá odkazuje samozrejme na slávnu rally a úspechy značky Škoda v nej. Vizuálny duch takéhoto Kamiqu sa teda nesie v športovom duchu, čo znamená atraktívna červená farba s čiernymi doplnkami, ktoré nahrádzajú klasický strieborný chróm. Čierna maska, decentný podnárazník, prahy, lemy okien vrátane spätných zrkadiel, ale aj také detaily ako označenie modelu či značka Škoda v zadnej časti. V tomto prípade jazdil Kamiq na decentných 17″ strieborných kolesách ktoré ale boli súčasťou zimnej výbavy. Na leto sú v rukáve väčsie atraktívne 18″ s čierno-strieborným agresívnejším dizajnom, hodným mena Monte Carlo. Celkový dizajn Kamiqu pôsobí kompaktne a napríklad predné zatmaveneé LED svetlá sú avantgardne predelené a tie zadné, takisto LED, majú zaujímavo zalomený hokejkový tvar. Auto teda stále vyzerá fresh a to aj napriek tomu, že je na trhu už viac než štyri roky. Výbava Monte Carlo s pútavou farbou a oživením v podobe čiernych prvkov mu ale veľmi pasuje.
Kabína patrí kvalitou medzi to najlepšie vo svojej cenovej kategórií aj segmente. Špičková ergonómia, kvalitné materiály aj spracovanie a tiež príjemne oživenie v podobe červeného podvsietenia, obkladových líšt aj bokov sedadiel. Obkladový panel palubnej dosky má na pohľad peknú, karbón pripomínajúcu štruktúru. Športový efekt docielený, bohužiaľ tento povrch priťahuje aj odtlačky prstov. Skvelým prvkom tohto Karoqu je príplatková presklená strecha, ktorá presvetľuje kabínu. V lete síce môže prispieť k prehrievaniu kabíny, avšak nie je to nič, čo klimatizácia nevyrieši. Za ten pocit neba nad hlavou to stojí. Interiér sa nesie v duchu digitalizácie, čiže za perforovaným koženým volantom tu máme výborný, plne digitálny prístrojový štít s celou plejádou zobrazení a náhľadov. Grafika je na vysokej úrovni a to isté sa dá konštatovať aj o infotainmente. Rýchle reakcie, vysoké grafické rozlíšenie a podrobná vstavaná navigácia Amudsen či parkovacie kamery. Rovnako tak bezdrôtové pripojenie Smart Link pre Andorid aj Apple a USB C konektory. Sedadlá Kamiqu sú veľmi pohodlné s integrovanými opierkami hlavy a nechýba im ani osvieženie v podobe červených bokov kombinovaných s čiernou textíliou imitujúcou karbón. Čo sa výbavy týka, kabína je na tom teda mimoriadne dobre. Avšak toto auto čaruje aj s vnútorným priestorom, čo sme chválili aj v jeho predošlých testoch. To má vlastne spoločné so Scalou. Najmä vzadu je o poznanie viac miesta na nohy, než by ste v aute týchto rozmerov a kategórie čakali. Traja dospelí sa na stredne dlhej trase nebudú sťažovať, dvojica sa tu ale bude mať kráľovsky. Na pomery triedy, samozrejme. Do kufra sa tu zmestí 400 litrov batožiny a prítomné sú aj háčiky a sieťky, takže praktickosť Kamiqu ako takého je nespochybniteľná a obrovská.
Malý trojvalec 1.0 TSI má iba 81kW/110 koní a 200Nm. Vďaka pomoci turba ale tento relatívne skromný výkon pre bežný život stačí. Motor má príjemný, vo vyšších otáčkach otáčkach dokonca zábavný ostrý zvuk. 110 koní síce neznie ako veľa ale Kamiq je relatívne ľahký a tak aj táto porcia výkonu stačí na svižné a obratné jazdenie a nezľakne sa ani dlhých stúpaní či vyššieho zaťaženia alebo predbiehacích manévrov. Športovec to nie je, veď na stovku mu to trvá 10,2 sekundy, ale nemali sme ani pocit, že by toto auto potrebovalo výrazne viac výkonu. Spôsobené je to aj dobrou pružnosťou motora a tiež skvelým zladením s ľahko pracujúcim automatom a jeho siedmymi stupňami. Ten naviac ponúka športový režim S, kedy prevodovka malý motor točí do vyšších otáčok a dostáva tak z neho maximum výkonu aj dynamickejší pocit z jazdy. Dosiahli sme priemernú spotrebu 7,0 litra a to je, vzhľadom na skôr svižný aj keď predpisový štýl jazdenia, vcelku v poriadku. Pokojný vodič to ale kľudne zníži aj o pol litra v kombinovanom cykle. Kamiq sme pred dvoma rokmi testovali na väčších 18″ kolesách a je pravdou, že na menších 17″ je komfort o niečo vyšší a auto pocitovo lepšie filtruje nerovnosti. Avšak za cenu mierne nižšej istoty v hraničných situáciach, do ktorých tento druha auta nebudete cielene ťahať. Z racionálneho hľadiska sú asi lepšie 17″, lebo jazdná istota je stále veľmi slušná a komfort vyšší. Čisto esteticky majú zasa navrch 18″. Vyberte si, čo je pre vás dôležitejšie.
Malá Škoda Kamiq v prevedení Monte Carlo nie je vlastne až tak malá. Aj pred faceliftom je stále dostatočne fresh, aby upútala svojím symaptickým vzhľadom aj ergonomicky výbornou kabínou s dostatkom výbavy a nadpriemerom priestoru. Benzínových 110 koní jej úplne stačí, za čo môže nízka hmotnosť ale aj celkovo hravá charakteristika motora, ktorý rozhodne netrpí lenivosťou ísť do otáčok a snaží sa zo seba vydať maximum. Celkovo proste ide o veľmi kvalitne postavený malý crossover, ktorý si udrží hodnotu a na trhu jazdeniek sa dlho neohreje. Lenže, nestojí málo a kus ktorý vidíte na fotkách stál 30 159 eur s DPH. A to je dosť. Ako ale bolo povedané, vyššia obstarávacia cena znamená aj vyšší zostatok takže ak vám to budget dovolí, takto vybavený Kamiq vás nesklame, ale nebude to za malý peniaz.
Škoda Kamiq Monte Carlo 1,0 TSI DSG
Motor | R3 benzín |
Objem | 999 cm3 |
Výkon | 81 kW (110 k) pri 5000-5500 ot/min |
Krútiaci moment | 200 Nm pri 2000-3500 ot/min |
Prevodovka | Automatická 7 stupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4241 mm |
Šírka | 1793 mm |
Výška | 1531 mm |
Rázvor osí kolies | 2651 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1256/1676 kg |
Batožinový priestor | 400/1395 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 193 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Spotreba (WLTP komb.) | 5,5 -6,8 |
Emisie g CO2/km | N/A |