Ako vyzerá predstava rozumného auta? Rozumné auto by malo byť predsa dostatočne veľké na prevoz občasných väčších predmetov, ale nie príliš veľké na to, aby s ním bol problém parkovať. Malo by mať aj dobrú výbavu, najmä z hľadiska bezpečnosti a optimálne aj zopár komfortných prvkov. Tieto autá s podobným zameraním už dávno atakujú ceny nad 30 000 €. Ale existuje minimálne jeden hráč, ktorý dokáže ponúknuť, aj v hladinách nižších, rozumné atribúty. Je ním MG HS. Vlastne tých hráčov je trošku viac, ale k tomu sa ešte určite dostanem na záver.
Pýtate sa že prečo znova MG HS? Lebo treba zistiť možnosti všetkých verzií. Po plug-in hybride a najlepšie vybavenom benzínovom motore s automatom teda prichádza trochu striedmejší kus s manuálom a jemne slabšou výbavou. A prichádza so striebornou farbou. K nutným vstupným informáciám ešte môžem pridať, že je to model s 1,5-litrovým benzínovým motorom, ktorý spolupracuje so šiestimi stupňami manuálnej prevodovky.
MG HS a jeho štýl
Poďme si najskôr ozrejmiť ako to bolo vlastne s automobilkou MG. V podstate je to veľmi jednoduché. Na začiatok to bola britská automobilka vyrábajúca športovejšie zamerané verzie vozidiel z britskej produkcie Roveru. Následne sa stalo to, že BMW odkúpilo celú automobilku a po nejakom koketovaní sa jej zbavilo. Zbavilo sa jej ale trochu zvláštne. Predalo know-how, ale nepredalo značku Rover. Predalo len značku MG a to čínskemu konzorciu SIAC. No a pod jeho taktovkou vznikajú najnovšie modely MG HS a ZS, ale aj všetky ostatné.
Zameriame sa však hlavne na crossovery a SUV. MG HS, ktoré sa tvári ako veľmi podobné auto, je od ZS rozhodne väčším vozidlom. Má predsa veľkosť SEATu Ateca, či Hondy ZR-V. Pôsobí jednoducho dospelejšie a väčšie, čo znamená, že si dokáže obhájiť aj väčšiu cenovku oproti menšieho modelu. Nepovedal som asi nič nové, fakt, že menšie auto stojí menej ako väčšie je asi každému známy.
A treba uznať, že MG HS je prijateľné a celkom pekné, teda rozhodne pekné a nekontroverzné auto, ktoré chce zaujať čo najširšie spektrum zákazníkov. Prednú časť akoby jemne odkukalo od istého japonského výrobcu, ale zadná zase pripomína nemeckú produkciu. Ak hádate CX-5 a GLA, tak máte asi pravdu. Lenže v striebornej tieto gény trošku zanikajú. Sú stále viditeľné, ale o niečo menej, lebo predná strieborná masívna maska nevystupuje až tak zásadne v kontraste ako pri iných farbách.
Celkovo tvary narúša vlastne iba lišta na ochranu dverí v nárazníku. Verím, že tá je dolepená dodatočne a nemusí na aute byť. Ak áno, tak dizajnéri spravili trošku prešľap. Ostatné línie sú prudko príjemné s nezameniteľným faktom, že diskami vozidlo pripomína takmer až Bentley Bentayga. MG HS ale viac žiari v ostrom modrom šate, v kombinácii, ktorú sme mali v redakcii dávnejšie.
Priestranný interiér so zaujímavou výbavou
MG HS má celkom rozumný batožinový priestor, ktorý ale vyzerá relatívne malý. Má objem 580 litrov a ďalším faktom je, že aj pre zadných pasažierov je priestoru akurát v danej veľkosti vozidla. Inak povedané, nebudete šokovaní extrémnymi interiérovými rozmermi, ale priestorové pomery sú celkom príjemné nastavené na vozidlo s každodennou snahou využitia.
Zadné sedadlá sú síce fajn, ale predné sú priam výborné. Majú dokonca elektrické nastavenie a vstavanú opierku hlavy. Tieto detaily robia auto dynamicky odlíšiteľné od ostatných vozidiel a práve tu sa prejavuje odkaz historických koreňov športovej značky.
A to isté by sa dalo dá povedať aj o volante. Veniec je adekvátne veľký, relatívne rozumná je aj jeho hrúbka. Samozrejme je multifunkčný a prináša ovládacie prvky tempomatu a audia. Lenže v prípade ovládania prichádzam ku jednému šoku. Klimatizácia je ovládaná cez displej, čo by až také prekvapenie nebolo, avšak je manuálna. Takže vlastne na displeji šťukate a smerujete vzduch, usmerňujete teplotu a volíte rýchlosť ventilácie. Neviem ako myslíte vy, ale ak už je klimatizácia schovaná v displeji, mala by byť určite automatická. Aspoň tak to vnímam ja.
Nevadí, toto sa dá riešiť iným stupňom výbavy a ku automatickej prevodovke už MG HS dáva aj automatickú klimatizáciu. Naozaj si nerobím srandu. Avšak odhliadnuc od tohto detailu je všetko ostatné akosi dobre použiteľné a vynikajúco spracované. Displej už celkom slušne reaguje, má logický systém rozdelenia jednotlivých funkcií, druhá strana hovorí, že aj displej pred vodičom vyzerá výborne. Dokonca lepšie ako ten stredový. V tejto cenovej hladine MG HS asi môžem vyčítať máločo. Teda inak, ak by malo automatickú klimatizáciu, aj keď len s jednou zónou, tak by to bol určite krok správnym smerom. Dokonca aj načítavanie navigácie sa zrýchlilo. Už netrvá dlhšie ako zrýchlenie vozidla na stovku. A teraz malé zamyslenie. Ak máte vo vozidle štandardne elektricky nastaviteľné sedadlá a k nim máte elektrické posuvné strešné okno, tak absencia automatickej klimatizácie je celkom zvláštny krok. Mám podozrenie, že rozdiel medzi automatickou dvojzónovú a manuálnou je ale iba v softvére. Možno je to až príliš veľká konšpirácia, ale vôbec by som nebol prekvapený.
Poctivý motor bez elektra
Ak hľadáte auto bez akejkoľvek elektrickej dopomoci, iba so štandardnou elektrickou sústavou, tak práve MG HS môže byť ten správny krok. Má totiž 1,5-litrový benzínový motor s prepĺňaním, ktorý je ešte bez elektriky. Ak chcete elektriku, tak plug-in hybrid, ale to nie je ani mild. Je to úplne obyčajný štvorvalec s obyčajným normálnym objemom.
Motor produkuje 119 kW (162 k) a 250 Nm a smeruje ich, v tomto prevedení, cez manuálnu šesťstupňovú prevodovku výlučne na predné kolesá. Vlastne štvorkolku v MG HS mať nemôžete. Aj tak sa väčšina podobných vozidiel predáva iba s pohonom prednej nápravy. Prevodovka s manuálnym radením predvádza trochu gumové dráhy, ale stále dostatočne presné a bezproblémové používanie.
V praxi sú dynamické parametre celkom obstojne a papierové zrýchlenie na stovku 9,7 sekundy je úplne dostačujúce. Ako je to so spotrebou? Pri ZS, menšom modeli, s litrovým motorom som mal na diaľniciach okolo 9 litrov. Avšak MG HS s 1,5-litrom si vystačí so 7,7 litrami a keď som sa trošku posnažil a mal som čistejšiu cestu s menej autami, tak sa spotreba vedela dostať na 7 litrov. Pri takejto veľkej čelnej ploche sa hodnoty zdajú byť úplne adekvátne. Celkovo viete s autom jazdiť s priemerom okolo 7,3 až 7,8 litra.
Lenže s MG HS sa našťastie nepotrebujete ponáhľať. Je to auto, ktoré má až tak húpavý a komfortný podvozok, že nemusíte riešiť ostré prejazdy. Tu konštruktéri a ladiči dali dôraz na niečo úplne iné ako na dynamického ducha. O tom ale svedčia aj pneumatiky Maxxis. Také som si do nedávna pamätal najmä z bicyklov.
Za koľko teda je?
Základná cena MG HS je 26 970 eur (aktuálne treba odrátať 1 600 eur zvýhodnenie), ale tento kus stojí okolo 28 000. V predajni som však videl, že vám ho s prehľadom predaju za 24-tisíc eur, čo už je naozaj výhodná ponuka. Výhodná ponuka, ktorá má kontroverznú, ale stále príjemnú výbavu. Veď má napríklad aj tristošesťdesiatstupňovú kameru. Akurát tu prichádza zase ďalšia zaujímavosť. Toto auto síce kameru má, má aj 3D zobrazenie, ale s kvalitou si veľmi nepotykalo. Ak ste hrávali niekedy v minulosti Grand Theft Auto 3, tak presne z neho môže byť grafická simulácia.
Veľkým problémom pri MG HS je aj konkurencia. Veď stále máme SEAT Ateca, ale, čo viac, Ford Kuga, výrazne väčšie auto, stojí podobné peniaze, ale v súčasnej akciovej ponuke. MG teda s modelom HS rozhodne nemá ľahkú pozíciu na trhu, ale snaží sa ju vylepšiť 7-ročnou zárukou s alternatívnym obmedzeným na 150-tisíc kilometrov.
MG HS Elegance
Motor | R4 benzín |
Objem | 1490 cm3 |
Výkon | 119 kW (162 k) pri 5500 ot/min |
Krútiaci moment | 250 Nm pri 1500–4400 ot/min |
Prevodovka | manuálna 6-stupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4574 mm |
Šírka | 1876 mm |
Výška | 1685 mm |
Rázvor osí kolies | 2720 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1610 kg |
Batožinový priestor | 580 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Spotreba (WLTP) | 7,4 l/100 km |
Emisie g CO2/km | 168 |