Mazda 2 Hybrid výraznejšie schová svoje korene

Mazdu 2 vlastne už určite všetci videli, je to auto, ktoré vytvorila Mazda ako zástupcu segmentu B. Je to auto, ktoré má benzínové motory. Lenže potom tu máme dôležitú vec vo forme znižovania emisií a ešte dôležitejšiu v napĺňaní nejakých plánov. Preto Mazda 2 Hybrid nemá s tou obyčajnou Mazdu 2 spoločné takmer nič a ide úplne svojou vlastnou cestou. Vlastnou cestou v prípade Mazdy, nie vlastnou celkovo, lebo je to vlastne Toyota Yaris s inými detailami. Doteraz to boli len zmenené znaky výrobcu, teraz odlíšenie prechádza do druhej fázy.

Zmena Mazdy 2 Hybrid prichádza v prednej časti, kde Mazda pripravila úplne nový nárazník s novým otvorom a všetkým, čo by mohlo viac pripomínať automobilku Mazda ako Toyota. Taktiež pribudne nová farba Gloss Blue a vzadu bude ešte väčšia zmena ako vpredu. Vzadu sa svetlomety zbavia prepoja a budú samostatné. Ten čierny pás jednoducho zmizne a vtisne tak modelu Mazda 2 Hybrid sebavedomejší a diferencovanejší vzhľad od darcu orgánov.

Ak je zvonka nedostatok zmien, tak v interiéri sa ich vôbec toľko veľa neudialo. Reálne pribudol maximálne nový displej s uhlopriečkou 10,5 palca, ale len pre najvyšší stupeň výbavy. Nižšie stupne budú mať štandardne 9 palcov. Nový displej bude obhospodarovať nový systém s lepším užívateľským prostredím a možnosťou zrkadliť telefóny už od základnej výbavy Prime line. Väčší displej bude vyhradený iba pre výbavu Homura Plus. Mazda tiež zapracovala na jednotlivých stupňoch výbavy a všetko by malo byť prehľadnejšie aj jednoduchšie.

S hybridným systémom nebolo treba nič robiť. Takže stále pozostáva z 1,5-litrového benzínového motora s 3 valcami a atmosférickým plnením. Prináša výkon 67 kW (91 k) a je spojený s elektromotorom dosahujúcim 59 kW (80 k). Tieto hodnoty však nezrátajte, kombinovaný výkon je 85 kW (115 k). Stále. Takisto stále je aj to isté zrýchlenie za 9,7 sekundy na stovku a maximálna rýchlosť s obmedzením na 175 km/h. Tieto údaje sú však tieni spotrebových údajov, ktoré hovoria o kombinovanom cykle s priemerom 3,8 litra v testovacom režime WLTP.

Dôležité je, že Mazda 2 Hybrid sa nezaobíde bez konkurentov a okrem pokrvného brata, či skôr darcu orgánov, je to aj napríklad Honda so svojim modelom Jazz, či Renault Clio E-tech.