Honda Jazz je najmenší hybrid v ponuke japonskej značky. Avšak, s Jazzom sme už v minulosti jazdili a dobre vieme, že vôbec nie je taký malý, ako sa zdá. Auto nedávano prešlo faceliftom a my sme ho teda veľmi radi vyskúšali znova, tentokrát vo výbave Advance.
Honda Jazz e:HEV je malé auto, avšak s veľmi unikátnym profilom karosérie. Akoby ani nešlo o typického zástupcu tohto segmentu, ale skôr o miniatúru MPV. Typicky japonské auto pre domáci trh je vysoké a úzke a práve vyšší profil si ponecháva aj Jazz. Možno to nie je prvoplánovo ten najľúbivejší tvar, avšak je extrémne praktický. A nám subjektívne sa toto auto veľmi páči. Vo verzii Advance je dokonca až atraktívne a veľmi sympatické. Predný nárazník má žiabre so športovým nádychom a tiež prednú masku s veľkým výpletom. Nechýbajú tu ani moderné diódové LED svetlá. Vzadu je zasa malé čierne krídlo a nárazník doplnený čiernym oplastovaním. Atypickým prvkom je bočné presklenie za A stĺpikom pred prednými dverami, čo je opäť prvok typický pre vany. No a aby sme nezabudli, náš testovaný kus mal atraktívne a výrazné červené lakovanie karosérie. K nemu dobre ladia čierne prvky a taktiež šedo-strieborné disky kolies s netradičným tvarom lopatiek. Honda Jazz s týmto balíkom výbavy a v tejto farbe pôsobí dokonca až šporotvo a mimoriadne sympaticky a hodnotne.
Kabína je kapitola sama osebe, či už kvalitou alebo až šokujúco štedrým priestorom a celkovým pocitom priestrannosti. Za to môže do veľkej miery aj presklenie za A stĺpikom a teda aj mohutná vrchná časť palubnej dosky. Jazz má perfektné sedadlá. A to platí o ich tvare aj materiálovom prevedení. Šedá textília pôsobí veľmi odolne a kvalitne a sedí sa v nich vynikajúcou a s oporou aj na dlhších cestách. Samotná palubná doska je minimalistická a uhladená a absolútne nič neruší ani nepôsobí samoúčelne naviac. Je kompletne zarovnaná a nič neprečnieva smerom nahor ani nadol. Po bokoch sú pekné, bielym plastom lemované držiaky na nápoje či telefón alebo kľúče. Rovnakým bielym plastom je dekorovaná kulisa radiacej páky aj ramená volantu. A je to vskutku pekné a vkusné, akurát okolo radiacej páky náchylné na škrabance. Displej infotainmentu má všetko čo potrebujete, od navigácie cez parkovacie kamery s viacerými náhľadmi až po palubný počítač a slušnú grafiku aj reaktivitu. Ani náhodou sa nemá za čo hanbiť a dokonca aj prístrojový panel je plne digitálny. Využíva síce monochromatický displej, ktorý je ale dokonale prehľadný a čitateľný. Neponúka síce možnosť všemožných náhľadov a grafických prevedení ale načo aj, keď zobrazuje všetko potrebné. Fajn správou je, že Jazz si ponechal fyzické ovládače klimatizácie. Car Play aj Android Auto fungujú bez problémov, chýba však bezdrôtové nabíjanie telefónu. V kabíne sa síce nájdu aj tvrdšie plasty, ale spracované sú mimoriadne kvalitne a tak absolúte nevadia. Hlavnou devízou kabíny, okrem slušnej výbavy, je ale objem priestoru a jeho využiteľnosť. V tejto disciplíne je Jazz asi bez debaty najlepším autom vo svojej triede a zároveň aj jedným zo skutočne najpraktickejších áut na trhu, vzhľadom k veľkosti karosérie. Je až neuveriteľné, aké množstvo priestoru na nohy majú zadní pasažieri. A to sa tí vpredu ani náhodou nemusia uskromňovať. Zadné sedadlá naviac disponujú funkciou „magic seats“, ktorú mali aj predošlé generácie. Sedáky sa teda dajú odklopiť dozadu, čím vznikne nakladacia plocha. Odveziete tak napríklad televízor, menší bicykel, rozmerné krabice, kvety…čokoľvek. A keď sú sedadlá nesklopené, je pod nimi dostupný odkladací priestor. Kufor má objem 304 litrov, po sklopení sedadiel 1 205. Jazz je proste priestorový génius, ktorý popiera fyzikálne zákony a vysmieva sa aj niektorým ďaleko väčším autám.
Pohon tejto malej veľkej Hondy zabezpečuje moderný hybrid e:HEV s celkovým výkonom 90kW/122 koní. Elektromotor do toho prispieva 10kW/14 koňmi a krútiacim momentom až 253 Nm. Prístup Hondy k pohonu je ale veľmi špecifický a odlišný od konkurencie, pretože auto primárne poháňa elektromotor a nie spaľovák. Ten totiž slúži hlavne ako generátor vyrábajúci energiu pre elektromotor. Batéria má kapacitu iba 0.78 kWh, takže v režime EV prejdete iba jednotky kilomterov. Nemáte ale dôvod to robiť, keďže celý agregát pracuje v dokonalom súzvuku a pokiaľ sa vyslovene nesústredíte, prechod medzi elektromotorm a benzínom ani nepostrehnete. Dynamika a pružnosť, najmä v mestských rýchlostiach, sú skvelé a to isté sa dá povedať o kultúre chodu. Jazz má automat, respektíve prevodovku so stálym prevodom. Typickým neduhom tohto riešenia bývajú otáčky vyhnané vysoko a následný dojem, že prevodovka motor pretáča, napríklad pri pripájaní na diaľnicu a teda prudkom zrýchlení. Lenže Honde sa ho podarilo veľmi dobre eliminivoať a nedochádza k nemu v takej miere. A keď už sme pri diaľniciach, aj na nich sa Jazz správa veľmi vyspelo. Motor má stále dosť výkonu a pružnosti a aj keď vo vyšších rýchlostiach už používa najmä spaľovák, stále vie efektívne pripojiť aj elektromotor. Hluk v kabíne vôbec nie je vysoký ani rušivý a tak je Jazz jedným z najlepších malých áut na dlhé trasy. Kvôli vnútornému priestoru, jazdnému prejavu ale aj spotrebe. A tá je vskutku výborná. Aj pri diaľničných rýchlostiach motor páli iba okolo 6 litrov a v priemere sme sa dokázali dostať po týždni na 4,5 litra. To nepotrebuje ďalší komentár. Máte tu proste dostatočne výkonný a efektívny hybrid s výbornou kultúrou chodu, ktorý jazdí takmer za nič. Podvozok je, ako je pre Hondu typické, sebaistý a zábavný. Zvládol by aj športové ambície, úzke pneumatiky to však úplne nedovoľujú. Čo tam po tom, toto nie je športové auto. Hlavný je solídny komfort, dobré utlmenie pri prejazde nerovností a hlavne skvelá ovládateľnosť.
Nebudeme klamať, Honda Jazz, celým menom Jazz e:HEV Hybrid, je jedným z objektívne najlepších áut, akými sme tento rok jazdili. Je to malé auto, ktoré ponúka priestor a variabilitu, ktorá je vo svojej triede bezkonkurenčná. Naviac má veľmi dobre navrhnutú, vkusnú a vybavenú kabínu, v ktorej sa dobre cítite aj na dlhej trate. A nebudete musieť cestovať iba vo dvojici, priestor vzadu je fenomenálny. Či už ten pre posádku alebo v prípade využitia magic seats aj pre náklad. Pohon sa taktiež vydaril, hybrid má kultivovaný prejav, solídny výkon aj jeho nástup a hlavne jazdí za smiešne málo. To povestné ale tu spočíva v cenovke, keďže Jazz v testovanej výbave Advance začína na sume 25 790 eur s DPH. To za malé auto nie je málo peňaží, lenže toto nie je obyčajné malé auto a vlastne nie je ani malé. Cena je teda na zváženie. My si ale myslíme že ten, kto ju prekusne, bude s kúpou nakoniec viac než spokojný.
neboli nájdené žiadne obrázky
Honda Jazz e:HEV Advance
Motor | R4 benzín + elektro |
Objem | 1498 cm3 |
Výkon | 90 kW (122 k) |
Krútiaci moment (elektromotor/spaľovací) | 253 Nm/131 Nm |
Prevodovka | Automatická jednostupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4089 mm |
Šírka | 1694 mm |
Výška | 1526 mm |
Rázvor osí kolies | 2517 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1302 kg |
Batožinový priestor | 304/1205 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 173 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Spotreba (WLTP.) | 4,6 |
Emisie g CO2/km | 87 |