Honda má v ponuke modelu CR-V iba benzínové motory. Už pri verzii s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou sme sa presvedčili, že to nie je zlý bod pre automobilku. CR-V je s tou kombináciou dostatočne výkonná a tiež príjemná na každodenné jazdenie. Akurát, keď si kupujete SUV, tak niekedy potrebujete pohon všetkých kolies.
Štvorkolka je dustupná s automatom. Teda, s automatom… S CVT. Toho sa zubami-nechtami drží nielen Honda, ale používa ho aj Subaru. Pri Honde to chápeme trochu viac, lebo tá má aj bohaté portfólio skútrov v motocyklovej sekcii výroby.
Červený športový balík
Už na prvý pohľad je tento kus CR-V iný. Je nejako zmenený. Jasné, veľa robí pekná červená farba a tiež disky s dvojfarebnou kombináciou. Ale ešte niečo ku kompletu pridáva body. Tým niečim je Aero Pack. Pozostáva z iných nárazníkov, aspoň ich spodných častí, z prahov a krídla nad oknom piatych dverí. Keby je celé auto biele, tak by sa mohlo zaradiť do pochodu Hviezdnych vojen ako Stormtrooper. Avšak s rozdielom, že zákruty trafíte presne, nie úplne mimo.
Tvarovo je táto CR-V teda o dimenziu inde ako štandard a za to môže práve Aero Pack. Aj bez neho vyzerá CR-V moderne a pútavo, ale viete ako to je. Aj šaty a účes dokážu zvýrazniť kohokoľvek. Možno ju tak vyrobili, možno je to Aero Pack.
Diazajnéri stavili na trvácnejšie ostré hrany ako obliny. Predná časť na masku nadväzuje svetlomety. Prospieva im, vizuálne aj chrómová lišta. Ale neprospieva im, paradoxne, noc. Kým stretávacie svetlá sú dostatočné, možno nadpriemerné, diaľkové už takú senzáciu nevyvolajú. Svietia slabšie ako by ste čakali. Často ani nepostrehnete, že automatické prepínanie diaľkových práve zafungovalo.
Celkom zaujímavú vec sme objavili po otvorení dverí. Nie kufra, ktorému výborne funguje otvorenie podkopnutím, ale normálnych bočných. Lak na vnútornej strane dverí je matný. Frozen Red by bolo možno označenie v BMW, ale tuto netušíme prečo to tak je. Už nás to zaujalo na Autosalóne vo Viedni. Sivá mala normálne lesklý povrch.
Luxus a svetlo
O tom, že Honda preskočila s CR-V naozaj veľkú priepasť vkusnosti interiéru sme hovorili už minule. Naozaj to je teraz omnoho lepšie a príjemnejšie auto aj v tomto pohľade. Jasné, je zamerané rovnako ako ostatné modely značky, skôr moderne ako tradične, ale to neznamená, že je auto úplne sci-fi. Hlavne doplnky spôsobujú ten príjemný pocit.
Posadenie na sedadlo vodiča okamžite ukáže, že aj tu automobilka použila rovnaký združený displej ako v Civicu. A ten stredový beží tiež s rovnakým systémom ako v menšom aute. Plus je rovnaký ako v predchodcovi. Niekomu sadne, niekomu nie. Dá sa s ním však žiť. Najväčšou pripomienkou k infotainmentu je neuveriteľne dlhá doba odozvy. Dokonca aj nové Citroënu majú trochu rýchlejšiu reakciu na dotyk.
Odhliadnuc od toho, veď aj tak zvolíte to, čo chcete počúvať, nastavíte cieľ a už sa nestaráte, máte aj head-up displej, ale aj stredovú konzolu so zaujímavou povrchovou štruktúrou a obrovským odkladacím priestorom. Tiež vidíte imitáciu drevených obkladov. Do čierneho interiéru sa hodí a aj keď viete, že to je plast s povrchovou úpravou, tak z neho máte dobrý pocit.
Priestorovo je na tom CR-V fakt veľmi dobre,tento kus sa nemusí starať o nejaké dve miesta v kufri, toto je päťmiestne auto. Vzadu na kolená je miesta dosť, na hlavu ho podvedome zväčšuje panoramatická strecha s otvárateľným kusom vpredu. Aj kufor ostáva veľký. Tu naozaj problém nenájdete. Dokonca v zime poteší vyhrievanie všetkého, čelného skla, sedadiel, aj vzadu dvoch a tiež volantu. Práve vyhrievanie volantu je logické a zapína sa rovno na volante. Ovládacích prvkov je na ňom dosť, ale sú naozaj vhodne situované a ľahko naučiteľné.
Kone, poďme!
Honda zvolila zaujímavú diferenciáciu manuálu a automatického bezstupňového aparátu. Okrem toho, že má o pedál menej, má aj viac výkonu. Miesto 127 kW (173 k) má CVT až 142 kW (193 k). Tým sa stáva najvýkonnejšou CR-V v ponuke. Vlastne si nepamätáme, že by niektorá verzia bola výkonnejšia. Nie, nebola, toto je najvýkonnejšia alternatíva v histórii modelu.
To je pekné konštatovanie, avšak treba hneď poznamenať, že s CVT a pohonom všetkých kolies neponúka pocitovo viac výkonu ako predokolka s manuálom. Auto rozhodne nie je pomalé, ale čakáte akosi viac. Možno za to môže pocit z prevodovky, ktorá stanoví otáčky a drží ich, mení len kontinuálne svoj prevod. Alebo za to môže fakt, že je o sedem desatín sekundy na stovke pomalšie ako verzia z minulého testu.
Práve prevodovka nám prišla ako najslabší článok. Ide síce bez akéhokoľvek trhnutia, ale to dokážu aj dvojspojkové alternatívy s konvenčnejším automobilovým riešením. Možno vás bude znervózňovať prejav prevodovky, ale je jednoduchšia na údržbu ako väčšina ostatných automatov. To je jeden z dôvodov, prečo v autách stále je. A vraj je lepšia v teréne, ale to s Aero Packom skúšať nepôjdete, však?
To, čo vás bude skôr trápiť je spotreba. Ale ani tá nedokáže vyviesť z miery. CR-V s automatom a štvorkolkou dokáže jazdiť za 8,1 litra. To je iba o liter viac ako potrebuje manuál s predným pohonom. Keď sa posnažíte, dostanete sa aj pod 7 litrov, ale potom príde diaľnica a ste tam, kde ste boli predtým.
Do terénu aj do mesta?
Do mesta s ním prejdete bez problému, po meste tiež. CR-V nie je obrovské SUV, je prijateľné rozmermi. Ale terén by sme neskúšali kvôli Aero balíku. Ale svetlá výška 208 milimetrov je prijateľná. Takú má aj Duster, ale CR-V ju trochu maskuje a skrýva. Za takto vybavený a nachystaný kus so všetkým, čo môže mať, zaplatíte cez 40-tisíc. Teda, presnejšie do 42. Cena je to adekvátna, aj vzhľadom na fakt, že ak sa o auto dobre staráte a doprajete mu originál servis, tak vás Honda odmení 8-ročnou zárukou. Len si asi fakt zvoľte manuál aj za cenu nižšieho výkonu. Je rýchlejší. Ušetríte 2200 eur. Prípadne skočte rovno do hybridu. Ten na nás ešte len čaká.
Honda CR-V 1,5 VTEC Turbo AWD CVT Executive
Motor | R4 benzín |
Objem | 1498 cm3 |
Výkon | 142 kW (193 k) pri 5600 ot/min |
Krútiaci moment | 243 Nm pri 2000-5000 ot/min |
Prevodovka | Automat bez stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4600 mm |
Šírka | 1855 mm |
Výška | 1689 mm |
Rázvor osí kolies | 2662 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1738/2350 kg |
Batožinový priestor | 561/1756 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,0 s |
Spotreba (NEDC komb) | 7,1 l/100 km |
Emisie g CO2/km | 162 |