Robiť názvy s interpunčnými znamienkami nie je to pravé, lebo ich niekto bude určite písať zle. Týmto posielame jeden šláger na zahratie Kii za pro_cee’d. Volkswagen pre svoj nový crossover vymyslel meno T-Roc. Možno je to fakt brat T-Rexa, ale aj tak má názov logiku. Všetky doterajšie crossovery a SUVčka začínajú na T, Tiguan, Tiguan (ten väčší) a Touareg. A pomlčka je tam, aby bol viac cool, viac adidas, viac úplne najviac. A aby zaujal aj mladších zákazníkov, lebo presne to robí pomlčka.
Nový crossover je o 25 centi kratší od Tiguanu, ale s rázvorom viac ako 2,6 metra, o tri milimetre, ponúkne na zadných sedadlách dosť miesta aj ak máte normálne nohy, nie špajle vytiahnuté zo špízu. A potom stále zostáva ešte obstojný kufor. Základne má objem 445 litrov, po sklopení sedadiel až 1290 litrov.
Dizajn je presne tým čo by ste od Fau-Vé čakali. Je síce odvážnejší, ale stále identifikovateľný so značkou, najmä s modelom Arteon. Hovorí o tom predná maska a LEDkové svetlá. Čo ste? Tie nebudú sériovo, zaplatíte za ne. Zboku akoby posledný stĺpik odkazoval na Audi Q2, ale má na odľahčenie chrómový pásik. Iba jeden, takže to je slabý adidas.
Interiér síce ponúka miesto a kvalitu, ale aj jednoduchosť línií. Povedzme si to na rovinu, tu sa dizajnéri neodviazali. Ani šialené zakomponovanie ovládania klimatizácie do menu displeja nie je na programe dňa. Ale pred vodičom môže byť digitálny prístrojový panel. To asi prekvapí málokoho, keď ho dostane aj Škoda Karoq. Takže je jasné, kto bude konkurentom z vlastných radov. Ešte ale nesmieme zabudnúť na Seat Arona, aj keď T-Roc bude, napriek menším rozmerom, cenovo bližšie ku Atece.
Motory budú mať objem od litra do dvoch a výkon od 85 kW (115 k) po 140 kW (190 k). Záhadne sa výkonové spektrum zhoduje pre benzínové aj naftové agregáty. Ponuka bude obsahovať aj automat DSG so siedmimi stupňami pre väčšinu motorov a pre tie silnejšie aj štvorkolka príde.
Na cestách budú T-Rexovi bratia už koncom roka. Ak T-Roca chcete vidieť skôr, tak si booknite zájazd do Frankfurtu.