Nový rok, nový motor, ale stále starý známy dizajn. Ten sa nezmenil ani v modelovom roku 2013 a stále sa dá považovať prinajmenšom za to najdivnejšie, čo sa vôbec v Európe pohybuje. Súťaže krásy nevyhrá asi žiadne, jedine, že by bol hlavným porotcom Stevie Wonder.
A to je asi aj dôvod, prečo sa na Slovensku nepredáva. Ak si pozriete súdobé cenníky na stránke slovenského importu, je tam ešte jeden dôvod. Auto tam má ambicióznu cenovku cez 30 000 eur. To na Britských ostrovoch, kde sa ako-tak predáva stojí základ iba 15 995 libier, čo je tesne pod 20 000 eur. A to by sa už o niečom takom dalo aspoň trocha uvažovať.
Pre modelový rok 2013 dostane Rodius nový motor. Je to iba dvojliter e-XDi spaľujúci naftu, ktorý nahradil väčšieho predchodcu. Agregát je známy už z modelu Korando Sports a plní emisnú normu Euro 5. Dosahuje výkon 114 kW (155 k) a krútiaci moment 360 Nm. To zaručuje priemernú dynamiku, vzhľadom na obrovskú sedemmiestnu karosériu a spotrebu na úrovni 7,3 litra nafty na sto kilometrov. Štandardne je motor spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Len pre informáciu, na britskom trhu je v základnej výbave elektrické sťahovanie všetkých okien, automatická klimatizácia, audio systém od Kenwoodu, Bluetooth a samozrejme ABS, ESP a EBD.
Najdrahšia verzia EX ponúka možnosť zapnúť pohon všetkých kolies a aj kvôli tomu utiahne príves s hmotnosťou až 2000 kilogramov. Všetko za 21 995 libier (26 993 eur). A že v Británii sú autá drahšie ako u nás.