Spaľovacie Porsche Macan podľahlo kyberšikane, máme miesto neho EV

Poďme na to pekne z ostra. EÚ prijala novú legislatívu o kybernetickej bezpečnosti vozidiel. Tá hovorí, že niektoré protokoly, ktoré fungujú bežne vo svete musia prijať aj autá. Je to kvôli zníženiu potenciálu napadnutia hackermi, čo je vlastne výborná správa. A niektoré autá sú už dostatočne staré na to, aby niečo takéto nezvládli. Jedným z nich je aj Porsche Macan. A preto prichádza nová generácia, ale už nie so spaľovacími motormi. Tá so spaľovacími ešte neodchádza, ale aj tam je jedna otázka.

Porsche Macan ako elektrické vozidlo bude stáť na platforme Premium Platform Electric, ktorá poskytuje svoje základy aj do budúcnosti niektorým ďalší modelom, lebo ju Porsche vyvíjalo spolu s automobilkou Audi. Bude využívať 800 V architektúru, podobne ako načal model Taycan. To znamená, že ak nájdete adekvátny stojan na nabíjanie, tak dokážete dosiahnuť výkony až 270 kW. Ak nájdete iba polovičných 400 V, tak batéria sama seba zdanlivo rozdelí na dva samostatné kúsky, pričom bude nabíjať obe sekcie paralelne a tým o niečo zvýši nabíjací výkon. Celkovo bude mať batéria 12 modulov a kapacitu 100 kWh, z čoho využiteľných bude 95 kWh.

O dojazde a spotrebe sa zatiaľ nehovorí, ale hovorí sa o výkone. Na začiatok budú dostupné dve verzie. Porsche Macan 4 prinesie výkon 300 kW (408 k) a krútiaci moment 650 Nm. Sústava zaručuje zrýchlenie na stovku za 5 sekúnd a maximálna rýchlosť bude obmedzená, v tomto prípade, na 220 km/h.

Druhá, výkonnejšia, alternatíva bude Porsche Macan Turbo EV, ktorá turbo mať nebude. Ponúkne ale výkon až 464 kW (650 k) a krútiaci moment absolútne dychberúcich 1 130 Nm. V tomto prípade je stovka do 3,5 sekundy a maximu niekde okolo 260 km/h. Nech si ale zvolíte akúkoľvek verziu nového elektrického Porsche Macan, budete mať stále dva elektrické motory. Ten zadný bude otočený o 180° kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. No a lepšie rozloženie hmotnosti v prípade Macanu znamená viac hmotnosti na zadnej náprave.

Porsche siahlo na nezávisle zavesenie všetkých kolies s možnosťou natáčania zadných a to v tradičnom garde. Taktiež bude štandardom aj adaptívny podvozok PASM.

Kde jedno Porsche končí, druhé začína, ale tu to pôvodné Porsche nekončí. Pôvodný Macan ostane naďalej v ponuke v Spojených štátoch amerických a v ďalších častiach sveta, kde až tak veľmi o kyberbezpečnosť nedbajú.