Často sa hovorí swapni tam 2JZ, alebo HEMI, ale to nie je úplne prístup koncernových šialencov. V Británii sa jeden našiel, ktorý si potunil to najmenej očakávateľné auto smerom k vyššiemu výkonu a športovejšiemu charakteru. Yeti zima? Yetivogon.
Škoda Yeti. Poznáte? Určite áno, toto auto malo zo začiatku trochu zvláštnu tvár s okrúhlymi svetlami a tiež aj hranatými. A po facelifte to nebolo o nič lepšie, lebo nové svetlá autu ani nesedeli a predsa sú tam. O športových verziách je nemožno hovoriť. Jasné, Monte Carlo, táto výbava tam bola, ale iba s takými trošku slabšími motormi a bez reálneho výkonu.
To najlepšie, čo ste mohli pod kapotu Yetiho dostať bola jedna-osmička TSI alebo dvojliter TDI. A tie mali aj pohon všetkých štyroch kolies. Žiadny Yeti RS, žiadny Yeti so športovou charakteristikou. Ale v Británii zjavne niekto práve toto potreboval a nachystal celkom zaujímavý swap. Do tohto, jedného z prvých SUV automobilky, narval dva a pol litrový radový 5-valec z Audi RS3, alebo modelu Cupra Formentor VZ5, aj keď asi nejakú staršiu verziu.
Lenže pri swapovaní motora to neskončilo, motor podstúpil pár úprav a po zásahoch má výkon šialených 368 kW, alebo 500 koní, ak chcete. Konverzia určite zahŕňa rôzne aj podvozkové a brzdové diely, lebo tie pôvodné by asi nezvládali veľkú porciu výkonu. Tento upravený Yeti má aj adekvátne veľké zliatinové disky a vyzerá, že dostal aj určité zníženie. Ak máte radi slovné spojenie, že niekomu odpáli dekel, tak sa pozrite do interiéru. Ten je kompletne prevzatý z Audi a má sedadlá z RS3, ale aj prístrojovú dosku zo spomenutého modelu. A to už chce veľkú dávku… Neviem čoho, keď dokonca aj logo na volante ostalo z pôvodného Audi. Ale zjavne, medze niektorých jedincov nemajú hraníc. Tento Frankenstein musí dávať stovku za časy pod 5 sekúnd a ovládateľnosť v zákrutách je prudko otázna ale ruku hore, kto by sa nechcel odviezť na Yetin s takýmto šialeným výkonom?
Ak ho chcete a nevadí vám pravostranné riadenie, tak je aktuálne na predaj na britskom eBay, kde stojí 26-tisíc bristkých libier, čo je v prepočte v stále menej ako Škoda pýta za základnú Octaviu RS.