Škoda Enyaq faceliftom kašle na klavírny lak

Škoda Enyaq je na trhu od roku 2021, kde sa dostala po predstavení v roku 2020 na jeseň. Takže je ideálny čas na modernizáciu, aj keď dizajn je stále svieži a podsvietená predná maska stále vyžaruje určitú vizuálnu príťažlivosť. Áno, inak patrí k tým krajším autám na platforme MEB, ale aj toto vozidlo potrebuje osvieženie, ktoré teraz prichádza vo forme modernizácie.

Ale než sa dostanem k zmenám výzoru, tak sa spolu pozrieme na to, čo bude Enyaq poháňať. Modernizovaný Enyaq zatiaľ vynechá základnú verziu označenú číslom 50 a skočí rovno do prevedenia Enyaq 60.

Enyaq 60 bude mať elektrický motor s výkonom 150 kW (204 k) a krútiaci moment sa dostane na 310 Newton metrov. No to všetko bude na zadnej náprave a batéria v strede bude mať kapacitu 63 kWh celkovú a 59 kWh využiteľnú. Údaj má znamenať dojazd až 434 km na plné nabitie pre SUV, kupé má pridať ešte 7 km.

Ak sa batéria vybije, tak môžete nabíjať striedavým prúdom výkonom až 11 kW a jednosmerným výkonom až 165 kW. Toto auto zrýchli na stovku za 8,1 sekundy a bude zatiaľ základným políčkom v ponuke modelu Enyaq. Maximálna rýchlosť bude 160 km/h, kedy, logicky, zasiahne obmedzovač.

Maximálnu rýchlosť posunutú o 20 km/h vyššie bude mať Enyaq 85, ktorý bude mať elektrický motor s výkonom 210 kW (286 k) a krútiaci moment 545 Nm. Vyššie výkony dávajú vozidlu možnosť zrýchliť na stovku za 6,7 sekundy a zároveň väčšia batéria s kapacitou 82 kWh celkovo a 77 kWh využiteľne dokáže Enyaq dostať do vzdialenosti 581 km. Nabíjanie bude možné rovnakým výkonom striedavého prúdu, ale jednosmerný bude mať 135 kW.

Škoda Enyaq facelift 2025

Dočasný vrchol bude mať označenie Enyaq 85x, čo znamená jediné, pohon všetkých 4 kolies. Enyaq s pohonom všetkých 4 kolies zvládne prejsť na nabitie 549 km. Môže za to úplne rovnaká baterka akú má aj Enyaq 85, akurát tu je nabíjanie možné výkonom až 175 kW jednosmerného prúdu. Zaujímavé je, že pritom nabíjanie z 10 na 80 % trvá rovnakých 28 minút pre obe prevedenia. Štvorkolka bude mať teda výhodu hlavne v horskom teréne a na šmykľavých plochách. Inak bude výkon aj krútiaci moment mať rovnaké maximum. Tu sa nebude meniť nič.

Škoda ale rozhodne zmení vzhľad modelu. Predná časť sa na Enyaq dostala z modelu Elroq. Tento prechod sa však nezaobišiel bez malých zmien. Vidno ich na spodnej časti predného nárazníka, ktorý je tvarovaný trochu inak. Predné svetlá môžu mať maticové LED usporiadanie a denné svietenie vo vrchnej časti môže byť zase prepojené nielen čiernou lesklou plochou, ale aj riasami, ako to podsvietenie označuje česká automobilka. Spongebob v podsvietení nebude.

Zboku vidno nové zliatinové disky s priemerom 19 až 21 palcov, ktoré poskytujú ďalší bod do aerodynamickej optimalizácie modelu Enyaq. Česká automobilka tvrdí, že aerodynamický koeficient modelu SUV je 0,245 a modelu SUV kupé môže byť až 0,225, v závislosti od použitých diskov a doplnkov. Na výber je totiž aj prevedenie Sportline. No a v zadnej časti sa toho veľa nezmenilo, trochu inak vyzerajú svetlomety, ale to je asi všetko. Mení sa iba ich usporiadanie.

Zvonka však môžete natrafiť ešte na jednu zásadnú zmenu. Znaky automobilky nájdete iba na kolesách, všade inde sú použité nápisy Škoda a rovnako je tomu aj na volante. Na airbagu je teraz už len 5 písmen miesto okrídleného šípu. Zmeny pokračujú aj vo forme väčšieho dotykového displeja s uhlopriečkou až 13 palcov. Ale to stále nie je najzásadnejšia zmena.

Najzásadnejšia zmena prichádza pri pohľade na materiály. Škoda totiž úplne odstránila čierne lesklé plochy lakované farbou, ktoré iba zachytávali odtlačky prstov a prach. Ďalším pozitívom absencie tohto extrémne nepraktického materiálu je menej škriabancov v interiéri.

Škoda Enyaq sa v modernizovanej podobe dostane na náš trh už onedlho, čo znamená, že onedlho bude známy aj cenník.