Áno, volá sa Mii, nie Moo, ani Mee, ani iné skomoleniny neprichádzajú do úvahy. A hrdo sa hlási do rodiny miniáut z koncernu VW. Citigo a up! už svoju päťdverovú verziu majú, ale Seat bol doteraz známy len ako trojdverák.
To sa zmenilo. To, čo bratia (alebo sestry) dostal aj Seat. Pätica dverí robí z auta dospelejšie vozidlo. A lepšie sa s ním žije. Menšie dvere znamenajú menej problémov pri parkovaní natesno a samostatné zadné dvere odstránili potrebu väčšej gymnastickej rozcvičky ľudí štelujúcich sa dozadu.
Dĺžka 3,56 metra a rázvor 2,42 zostali rovnaké. Objem kufra je až 961 litrov. Naoko to vyzerá veľmi dobre. Toľko nemá ani chalupárske kombi od Škodovky, Octavia. Háčik je ale v tom, že taký objem je k dispozícii iba pri sklopených sedadlách a dvojmiestnom usporiadaní. Zase žiadna zmena oproti trojdverovému. Pri normálnom usporiadaní je to iba 251 litrov.
Auto má päť miest. Ich použitie ale nebude jednoduché, vzhľadom na obmedzenú šírku auta. Skôr by sa dalo uvažovať o štyroch miestach.
Pod kapotu sa dostanú dva motory. Aj toto je trocha zavádzajúce. Je to len jeden s dvoma výkonovými alternatívami.
Slabší litrový trojvalec má 44 kW (60 k) a spotrebu 4,5 litra na sto kilometrov. Maximálne sa rozbehne na 160 km/h. Silnejší ponúkne 55 kW (75 k) a vypýta si 4,7 litra. Maximálka poskočila na 171 km/h.
Aby to nebolo také jednoduché, tak existuje verzia Ecomotive so systémom Start-stop a rekuperáciou energie pri brzdení. Slabší motor s ňou spotrebuje iba 4,1 l/100 km a vyprodukuje iba 96 gramov CO2 na kilometer. Silnejší má hodnoty 4,2 a 98.
Začiatok predaja sa očakáva v lete tohto roka. Okrem sesterských modelov Škoda Citigo a Volkswagen up! bude Mii poľovať aj na zavedené modely Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, či Kia Picanto, Hyundai i10, alebo Suzuki Splash.