S Peugeotom e-208 prejdete až 400 kilometrov, po vylepšení

Peugeot e-208 je tou klasikou ponukou v segmente B, konkrétne medzi malými elektromobilmi. Je na trhu už celkom dlho a preto získava inovácie počas celého životného cyklu. Takou je napríklad použitie nového tepelného čerpadlá, ktoré je omnoho lepšie prispôsobené a žerie menej. Avšak veľká novinka prichádza teraz.

Príchod je spätý s inou novinkou, konkrétne s e-308, ktorá priniesla niekoľko zásadných vylepšení do pohonnej sústavy koncernu Stellantis. Takou je napríklad zvýšený výkon motora na 115 kW (156 k), z pôvodných 100 kW (136 k). Tento nárast však nie až tak dôležitý, lebo dôležitejšou veličinou je efektívnosť elektromotora. Výrazne sa zlepšila a zvýšila a s karosériou malého auta potrebuje kombinovane iba 12 kWh na 100 km. Krútiaci moment ostal úplne rovnakých 260 Nm a tým pádom zrýchlenie bude len o máličko lepšie, dá sa predpokladať, že bude pod 8 sekúnd na stovku.

Výraznou novinku bude však aj zmena batérie. Tá bude mať celkovú kapacitu väčšiu o 1 kWh, ale samotná využiteľná kapacita sa dostane zo 45 na 48,1 kWh. To znamená, že na plné nabitie dokáže prejsť až štyristo kilometrov. Nabíjať sa pritom dá výkonom až 100 kW, tak ako tomu bolo doteraz.

A aj keď to nevyzerá ako šialené vylepšenie, stále je to krok ku lepšej využiteľnosti na každý deň. Práve tieto malé vylepšenia sú postupnými krokmi k ešte väčšej popularizácii elektromobilov a ich lepšiemu menu. Aj tu je však treba brať do úvahy, že nabíjanie je najvhodnejšie v domácich podmienkach, kedy napríklad s týmto modelom, dokážete teoreticky jazdiť za dve a pol eura na 100 km. Tu je ale predpoklad, že cena za domácu kilowatthodinu je 0,2 eura a vážne jazdíte s hodnotami, ktoré udáva výrobca.

Peugeot e-208 musí stále čeliť na trhu mnohým protivníkom a konkurentom. Preto sú postupné inovácie a vylepšovanie kľúčom k úspechu aj naďalej. Takže treba počkať kým sa táto vylepšená verzia začne predávať a bude ešte lepším autom ako kedykoľvek doteraz a to už bola výborná.