V Rumunsku sú autá rôznorodé. Väčšina z nich sú však Dacie. Logany prvej generácie vo všetkých faceliftových alternatívach a staré kusy so základmi v Renaulte 12 vládnu cestám. Ale bohato ich dopĺňajú staršie Audiny a Mercedesy. Najväčším šokom preto bolo Lambo, pár Porsche a Rolls-Royce. My sme však jazdili na niečom inom.
Dacia Dokker Van (streda)
Žreb najskôr zaviedol naše kroky k Dokkeru vo verzii Van. Pod kapotou sa snažil štvorvalcový agregát s označením 1,5 dCi a výkonom 55 kW (75 k). Na rozdiel od strieborného, ktorý sme mali na test tento neponúkal žiadnu extra výbavu. Samozrejme, klíma bola a aj dodatočne namontované rádio s USB. Zaujímavo vyzerala klietka za sedadlami miesto pevnej priečky. Tá sa dala po sklopení sedadla spolujazdca otočiť v strede, zavrela šoféra a poskytla dlhý priestor na prevoz napríklad trubiek. Klietka miesto pevnej steny je praktická, ale tiež neizoluje hluk od zadných kolies. Ten je síce na znesiteľnej úrovni, ale stále je.
Dacia Logan (štvrtok)
Transfagarasan nám priniesol to najlepšie možné auto zo siedmych, ktoré na Tour boli. Logan je s dlhším zadkom výrazne vyváženejší ako Sandero, takže zákruty na fantastickej trase sa dali prechádzať naozaj vysokými rýchlosťami. Teda, takými, ktoré zvláda motor 1,5 dCi s výkonom 66 kW (90 k). Nakoniec aj ten výkon stačil, lebo za tunelom na druhej strane miestni borci opravovali cestu. Pískanie gúm v zákrutách bol jediný zvuk, ktorý sa od nich k posádke dostával. Podobne ako aj na Vane Dokker sa nám jeden prvok príliš nepozdával. Držiaky veka kufra zasahujú pri zatváraní do batožinového priestoru a treba dávať pozor pri zatváraní.
Dacia Sandero Stepway (piatok)
Kratší hatchback s terénnym balíkom má menší kufor. Pri troch sadách fotografického vybavenia, oblečení na všetky príležitosti a iných veciach sme museli niektoré kufre umiestniť na zadných sedadlách. Ale najmenšie auto malo slušnú odozvu na plyn pri rovnakom motore ako mal Logan. Najväčším prekvapením zo všetkých vlastností bola spotreba. Tá sa ustálila pri šialených priemerných rýchlostiach na 4,9 litroch. Sánka dole a nechápačky.
Dacia Lodgy (sobota)
Najväčší model značky som skúsil zo zadného sedadla. Rovnaký motor ako predchádzajúce dve autá som ani nepostrehol, ale z počutia viem, že bol spojený so šesťstupňovým manuálom. V Lodgy bolo ticho, sedelo sa celkom príjemne. Dokonca mi nezavadzal ani notebook, na ktorom som cestou písal. Stále som mal dosť miesta. A plus k tomu obrovský kufor, ktorý sme traja nezaplnili ani do polovice. Možno aj preto, že v ňom nebolo šieste a siedme sedadlo.