Renault ohlásil výsledky za minulý rok a nie všetko šlo podľa plánu, kvôli čipom prišiel o predaj 400-500 tisíc kusov vozidiel. Aj tak sa však podarilo predať celkovo 2 696 401 kusov vozidiel po celom svete.
Výrazný rast zaznamenali vozidlá E-Tech, konkrétne 13 percent a je to 30 percent predaja osobných vozidiel skupiny. Renaultu sa aj vďaka tomu podarilo splniť ciele emisií Cafe. Prekvapením je, že pri Arkane je hybrid s podielom viac ako polovice predaných kusov. Vo Francúzsku je Renault na prvom mieste v predaji zo všetkých automobiliek.
V skupine Renault je aj Dacia, u ktorej sú Sandero a Duster vo svojich segmentoch najpredávanejšie pre súkromnú klientelu. Úspechy žne aj Spring, ktorý má od jesene viac ako 50-tisíc objednávok.
Úspechy prichádzajú aj v súťažiach, International Van of The Year vyhral na rok 2022 Kangoo Van, Spring dostal Best Buy Car of The Europe (Autobest) a nový Megane E-Tech je finalista ankety Auto roka 2022. O pár dní uvidíme, či sa stal autom roka.
Na slovenskom trhu sa predalo celkovo 83 952 áut, z toho Renault Group 5 950 kusov, z čoho 2 987 Renault a 2 963 Dacia. To je po 3,6 percenta pre každú značku. V roku 2021 predal Renault viac áut ako vyrobil, lebo odišli všetky zásoby zo skladov a viac sa už nedalo objednávať, lebo fabriky, kvôli chipom, nestíhali. Osobných Renaultov je až 1 981 a na Slovensku má E-Tech podiel 35 percent.
Aj napriek celkovému predaju o 22 percent menej vozidiel ostal obrat na rovnakej úrovni kvôli eliminácii nadmerných zliav. Veľké prekvapenie je, že najpredávanejšie auto Renault na Slovensku je Master. Netreba prehliadnuť, že aj Arkana má veľký úspech a práve tá zvýšila priemernú cenu predaných Renaultov.
Dacia predáva viac ako polovicu vozidiel súkromným klientom. Duster je v C-SUV v Top 5 a Top 2 pre súkromnú klientelu, celkovo sa predalo 1 297 kusov. Sandero skončilo s 1 092 kusmi a je v Top 4 B-hatch a Top 2 pre súkromných klientov. Na Slovensku je za pár mesiacov od konca roka 2021 až 51 objednávok Springu. Väčšina zákazníkov Springu auto chce a ide si ho kúpiť priamo bez nutnosti nátlaku a bez nutnosti vyhrážania emisným šialenstvom.
Renault a budúcnosť v roku 2022
Do ponuky automobilky najskôr pribudne nový Megane E-Tech, ktorý bude čisto elektrický. Medzi úžitkovými pribudne zase elektrický Master a elektrický Kangoo Van. Neskôr tento rok pribudne aj osobné Kangoo a na jeseň príde Austral. Meditým viacero modelov dostene výbavu E-Tech engineered.
Megane E-Tech je stále v segmente C a je nasledovníkom Megane fungujúceho od roku 1996. Má dojazd až 450 kilometrov a výkon 130 až 220 koní. Má úplne novú elektrickú platformu. Nabíjanie bude až do výkonu 130 kW. V spodnej časti stačí 130 milimetrov na batérie.
Dacia tento rok prinesie Jogger, Duster Special Edition Extreme (už je v ponuke a Spring Cargo N1 bez zadných sedadiel.
Jogger bude mať TCe 100 kombinované s LPG s nepriamym vstrekom, nový priamovstrekový trojvalec bude TCe 110. Ale v 2023 príde aj HEV s automatom a označením HEV 140. Začiatok objednávania bol v 12/2021 a prvé autá prídu v apríli. Aktuálne je až 124 objednávok nového auta.
Renault bude mať aj novú vizuálnu identitu predajní, kde viac miesta dostanú modely E-Tech. Na predajniach bude nové logo Renaultu aj Dacie. Dacia bude viac samostatná, čo sa na Slovensku dialo už od začiatku, v Európe to nebolo bežné.