Dlho si Seat s Renaultom predvádzali kto domočí ďalej a predbiehali sa vo valcovaní Nürburgringu. Až príliš dlho. Potom prišli reálne valce, zvalcovali horšie úseky a prišla aj Honda, ktorá dala oboch dole. O legitimite rekordu veľa pochybovačov pochybovalo, ale nakoniec sa nejako dostal do tabuľky.
Je veľmi zaujímavé, že pri rekorde v Zelenom pekle, ako sa často okruh nazýva, málokto rieši superšportové vozidlá. Toto meranie si síl prebieha výlučne na poli predokolkových hothatchov. Jasné, sú asi najdostupnejším brutálnym náradím. Veď súčasný čas Megane RS Trophy-R je na úrovni toho, čo dalo Lamborghini Murcielago, či Bugatti Veyron.
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, 20,6-kilometrovú verziu trate dal Megane RS Trophy-R za 7 minút a 40,1 sekundy. Stále na to stačil motor s objemom 1,8 litra a výkonom 221 kW (300 k). Krútiaci moment 400 Nm tiež pomohol.
Ale oproti normálnemu Trophy sa verzia R trochu líši. Má o 130 kilogramov menej. Za tým stojí zbavenie sa natáčacej zadnej nápravy, ale aj odlifrovanie zadných sedadiel. Ich miesto zaujalo lešenie, takže ak prepotíte tričko pri neadekvátnom manévri, tak ho môžete dať sušiť. Ale tiež máte tuhšie auto a väčšiu bezpečnosť ako vedľajší produkt sušiaku. Alebo je to naopak?
V každom prípade, na vozidle spolupracovali firmy ako Akrapovič, Őhlins, Bridgestone, či Sabelt. A nesmieme zabudnúť ani na Brembo. Megane dal teda teraz dole Civic Type-R, ale vzdialil sa aj dlhodobému rivalovi, Seatu Leon Cupra. Hovorí sa však, že valce spravili nový povrch a okruh je o pár sekúnd rýchlejší ako bol. Otázka je kto to bude chcieť skúsiť najbližšie.
V ponuke bude koncom roka a celkovo bude výroba obmedzená niekoľkými stovkami kusov.
No a teraz si už môžete pozrieť video, kde Laurent Hurgon predvádza brutálnu jazdu.