Jazda na Nürburgringu je väčšinou len rekreačná záležitosť. Teda až do momentu, keď ju niekto začne brať smrteľne vážne a začne na nej stavať celé auto. Veľa automobiliek má na najznámejšom okruhu svoje testovacie centrá, ale niektoré z nich mu chcú dominovať.
Dlho, ale naozaj dlho bol Renault Mégane RS Trophy najrýchlejšou predokolkou na okruhu. Ale potom prišiel Seat Leon Curpa 280 s príplatkovými gumami a z 8 minút a 7,97 sekundy boli len oči pre plač. Seat dal Ring za 7 minút a 58,4 sekundy.
Táto situácia samozrejme priviedla niekoľko konštruktérov, ale najmä marketingových zamestnancov až do nepríčetnosti. Veď to nie je len tak! Takže teraz všetci prichádzajú s tým, že nový Mégane RS Trophy dá Zelené peklo pod 8 minút. Dokonca tomu pridali aj hashtag. To už je seriózny nárez.
Síce pod kapotou bude sériový motor s objemom dva litre a prepĺňaním, ale iné veci sa pomenia. Výkon ostane 195 kW (265 k) a krútiaci moment 360 Nm. Teda vlastne nie, hodnoty trochu zvýši výfukový systém Akrapović. Vraj by sa výkon mohol dostať pri použití špeciálneho výfuku na 275 koní (201 kW), ale to zatiaľ nie je potvrdené. Podobne ako Seat, aj Renault vsadí na lepivé pneumatiky od Michelinu a aby toho nebolo málo, tlmiče dodá špecialista Öhlins.
Takže pod osem minút? Nech sa páči! #UNDER8