Reportáž: Mercedes „Drive Emotion“

Kombinácia upršaného počasia a malého športového letiska na prvý pohľad nevyzerá ako ten úplne najlepší spôsob trávenia víkendu, avšak zdanie môže klamať.Na letisku sa totiž väčšinou lieta a dážď nie je tým najlepším spoločníkom pre tento druh športu, lenže keď vymeníte klasické lietadlá za tie „pozemné“, zábavu neprekazí ani pár kvapiek vody.

A o akých „pozemných lietadlách“ že to je reč? No predsa o tých z dielne značky Mercedes s priezviskom AMG. V sobotu sa totiž na letisku v Hričove pri Žiline konal prvý ročník podujatia s názvom „Drive emotion“ organizovaný spoločnosťou Motor-Car Žilina. Pre pozvaných hostí bolo pripravených hneď niekoľko modulov, v rámci ktorých mali možnosť vyskúšať si, čo ktorý z Mercedesov dokáže a zároveň aj otestovať svoje vlastné jazdecké schopnosti.

Začnime asi najatraktívnejším z nich, o ktorý bol aj najväčší záujem. V rámci neho si na runway letiska mohli účastníci na vlastnej koži vyskúšať, aký je to pocit zatlačiť plyn až do podlahy v beštii ako E 63 AMG S s výkonom takmer 580 koní a zároveň porovnať, ako si v súboji s ním bude viesť o niečo menej výkonné, zato však menšie a ľahšie A 45 AMG. A ktoré z nich dopadlo lepšie? Prvá možnosť je správna. O zhruba dvesto koní výkonnejšie „éčko“ malo v šprinte predsa len prevahu a doslova sa katapultovalo z miesta. Áčko však pôsobilo hravejšie a na kľukatej okreske by zrejme malo nad ťažkým a veľkým „éčkom“ navrch. A naviac, úžasná prevodovka a delikátne znejúce „rany“ pri každom preradení pripomínajúce rally špeciál WRC pridávajú body za charakter. Ktoré z nich by sme teda brali na víkendový výjazd? Jednoznačná, aj keď veľmi subjektívna odpoveď znie A 45 AMG.

DSC_4959

Ďalšiu možnosť sebarealizácie ponúkalo krásne červené „áčko“ v atraktívnej úprave od firmy Brabus. Trať vytýčená z kužeľov a veľmi jasná úloha – previesť ňou tento malý obratný model Mercedesu za čo najkratší čas a zasúťažiť si tak o vecné ceny.

Úplnou novinkou, ktorú bolo taktiež možné si vyskúšať, bola možnosť driftovania v aute s prednou poháňanou nápravou. Nejedná sa o preklep, skutočne to tak je. Na tento účel poslúžil model CLA a „kúzlo“ spočívalo v tom, že po obvode jeho zadných pneumatík boli namontované špeciálne plastové obruče ktorých adhézia je veľmi nízka a preto bolo skutočne veľmi jednoduché dostať CLA do pozície „dvermi vpred“. Nie nadarmo sa tento systém nazýva Easydrift.

Poslednou disciplínou, vyžadujúcou veľku dávku citu a koncentrácie, bola jazda v Jeepe Wrangler. Zdolať trať vytýčenú na mokrej zablatenej lúke by za bežných okolností bola v tomto off-roade hračka avšak, nádobka naplnená vodou s loptičkou plávajúcou vovnútri sa bežným okolnostiam už trochu vymyká. Že cieľom bolo priviezť loptičku „v zdraví“ až na koniec dráhy asi nie je potrebné hovoriť.

Okrem týchto špeciálnych disciplín však bolo možné vyskúšať si na bežných cestách takmer celú škálu modelov z produkcie Mercedesu, nevynímajúc aj luxusnú triedu S. A keď už je reč o tomto modeli, treba spomenúť, že vďaka spolupráci s českou firmou Hošek Motor bolo možné vidieť aj takú exkluzivitu ako práve tento model v úprave firmy Brabus. Toto „hrozivočierne“ S bolo doplnené medeným GL od rovnakého úpravcu.

Napriek nie úplne priaznivému počasiu treba uznať, že prvý ročník „Drive emotion“ sa vydaril a emócie za volantom sa skutočne dostavili. Nezostáva teda nič iné, iba popriať organizátorom z firmy Motor-Car Žilina veľa šťastia aj do budúceho ročníka.

1305521_10200558123459092_102305714_n