Renault má v rámci aliancie s Nissanom celkom dobrú situáciu. Veď keď chce pick-up, tak nemusí vyvíjať všetky komponenty od začiatku. Môže použiť ako základ pick-up Navara, ktorý má aj tak motory odvodené od tých v Masteroch.
Nový pick-up má tradičné proporcie podobné Rangeru a Hiluxu. K Navare ho prirovnávať netreba, tie sú rovnaké. Príde ako double cab, teda podľa fotiek. A bude mať vpredu veľkú masku chladiča a LEDkové svetlá. Svetelný podpis v tvare C samozrejme broci nevynechali.
Ostatné pohľady akosi príliš pripomínajú Navaru, ale zase načo meniť niečo, čo je dobré a relatívne nové. Aj napriek aktuálnosti Navary využívajú pick-upy rámový podvozok. V teréne sa bude hodiť rovnako ako nastaviteľný pohon všetkých kolies. Bude sa dať zvoliť 2WD, 4H a 4L. Každý asi vie, čo to znamená.
Interiér je kompletne z Navary, okrem volantu. Nič viac k nemu netreba ani dodávať. Treba však spomenúť, že pod kapotou budú pracovať 2,3-litrové biturbo agregáty. Slabší bude mať 118 kW (160 k) a silnejší 140 kW (190 k).
Predaj začne najskôr v Južnej Amerike, konkrétne v Kolumbii, kde sa Alaskan zaradí do ponuky ku menšiemu pick-upu Renault Duster Oroch. Na ostatné trhy sa dostane Alaskan postupne.