Range Rover Sport prichádza hneď po veľkom bratovi

Aj to chvíľu vyzeralo, že Range Rover Sport skončí púť svojou druhou generáciou, ale nie je to tak. Aktuálne automobilka predstavila o niečo menšiu alternatívu ku svojmu masívnemu Range Roveru. Len pre pripomienku, ten môže mať aj predĺžený rázvor a 7 miest. Donedávna bola možnosť mať o dve miesta viac iba pre menší model Sport.

Nový Range Rover Sport si štylisticky zobral za vzor svojho väčšieho brata a prináša, vpredu, veľmi podobné črty. Nie sú síce až tak podobné ako pri predchádzajúcej generácii a už aj pri tomto pohľade je možné dva modely celkom bezpečne odlíšiť. Omnoho jednoduchšie bude rozlíšenie pri zadnej časti, tak ako tomu bolo doteraz. A znova existuje paralela medzi druhou generáciou modelu Range Rover Sport a treťou generáciou a zodpovedajúcimi veľkými Range Rovermi. Veľký Range Rover má zvislé svetlá, kým Range Rover Sport ich má vodorovné a naviac prepojené čiernym pásom.

Novinka si však nechala úplne hladké tvary karosérie so zapustenými kľučkami ako má väčší brat. Aj tie stoja za veľmi dobrým koeficientom aerodynamického odporu s hodnotou iba 0,29. To je, na takto veľké auto, naozaj poriadny úspech.

Range Rover Sport vnútri predvádza znova podobné triky ako automobilka odprezentovala pri väčšom modeli. To znamená použitie informačno-zábavného systému PiVi Pro, taktiež štandardného bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto. Displej v strede má uhlopriečku 13,1 palca a má jemné zakrivenie podľa tvaru prístrojovej dosky. Klimatizácia si nechala samostatné miesto a nie je už schovaná v menu displeja, ale má klasické mechanické ovládanie. Teda je to automatická klimatizácia s kolieskami a tlačidlami. Pred vodičom je ďalší displej s uhlopriečkou 13,7 palca, ktorý zobrazuje informácie potrebné na vedenie vozidla. Informačno-zábavný systém je napojený na aparatúru Meridian, ktorú za príplatok môžete vymeniť za jej Signature verziu. V takom prípade dostanete až 29 reproduktorov, z ktorých niektoré sú umiestnené v hlavových opierkach sedadiel.

Štandardom pre všetky verzie Range Rover Sport bude použitie podvozkovej platformy MLE-Flex, ktorú využíva aj väčší model. Bude mať teda aj štandardný vzduchový podvozok a tiež možnosť natočenia zadnej nápravy až o 7,4 stupňa.

Motoricky bude nový Range Rover Sport ekvivalentom svojho väčšieho brata a ponúkne radové šesťvalce na naftu označeniami D250, D300 a D350. Výkon je zakódovaný v označeniach v konksých silách. Tieto motory budú doplnené o benzínové protipóly s označeniami P360 a P400. Všetky tieto agregáty budú mať mild-hybridného pomocníka na zníženie spotreby a zlepšenie okamžitého výkonu.

V ponuke však budú aj plug-in hybridné verzie, pričom tá slabšia bude mať označenie P440e. O výkone ani netreba hovoriť, ten je znova zakódovaný v samotnom označení a dosahuje 323 kW. Ešte zaujímavejšia alternatíva je však P510e, ktorý má 38,2 kWh batériu a dojazd na jedno nabitie je vraj až 113 km. Výroba však tvrdí, že v reálnom svete to je skôr 80 až 90 kilometrov na plné nabitie. Táto verzia dokáže zvládnuť šprint na stovku za 5,1 sekundy.

Úplným vrcholom ponuky bude alternatíva označená ako P530. Bude mať 4,4-litrový motor V8 s dvomi turbami a podpisom BMW. Tento motor bude mať 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 m. Je to presne ten istý motor, ktorý sa montuje aktuálne do modelov BMW, napríklad M850i, či po niekoľkých úpravách do M-kových osemvalcových verzií.