Mégane prichádza vo svojej štvrtej generácii. A všetci vravia, že vyzerá ako Talisman hatchback. No, nie je to celkom tak. Diabol tkvie v detailoch aj vpredu. Toto nebolo úplne prvé stretnutie s novým modelom. Prvé bolo zo zadných sedadiel a na kúsku po hlavnom meste. Preto viac nádejí išlo do osobného rande spoza volantu v trenčianskom Autoštýle.
Nebol to hocijaký Mégane, ale rovno GT, čiže zatiaľ vrchol ponuky modelu. Červená farba mu sedí, aj keď sme počuli, že ešte lepší je so špeciálnou modrou. Podľa fotiek však súdim, že pre mňa by top bola práve táto farba. Čo na tom, že v interiéri sivú dopĺňa ostrá modrá. Dobre, to trochu na prvý pohľad nesedí. Vlastne na druhý tiež nie. Ale zvyknúť sa na to dá. Francúzi už dávnejšie dávali do červených áut modrý interiér.
Na sedadlá sa nedá povedať nič zlé. Nie sú príliš tvrdé, ale telo podržia naozaj výborne. Ich mohutnosť trochu zmenší životný priestor zadným pasažierom, ale pri správnom nastavení je to v poriadku. Klasický Mégane (nie GT) má trochu subtílnejšie fotelky vpredu, čo necháva na kolená viac miesta.
Systém Multisense sme skúsili už pri Espace. Mégane GT vypúšťa režim Eco. To sa rozhodne prežiť dá, najmä pri novej grafike športového nastavenia. Chýbal nám otočný ovládač práve z Espace. Ale zase prepínať medzi dvoma najpoužívanejšími režimami sa dá aj tlačidlom R.S. Drive.
Koliesko teda chýba, ale kovové pádla na radenie pod volantom sú perfektné. Veľkostne akurát, chod ideálny. Tu nie je čo kritizovať. Aj volant dostal výborný tvar. Šport z auta priam srší a to nie je ani naštartované.
Tlačidlom sa zobudí 1,6-litrový turbomotor s výkonom 151 kW (205 k). Parametre sú podobné agregátu v Cliu RS a Espace. Preskakujem všetky režimy a volím Sport. Mohutný zvuk podporuje zvuk z reproduktorov. Našťastie sa to dá vypnúť. Rozbeh a podvedome registrujem, že to EDC radí hladko a rýchlo. Jasné, nehádže tam rýchlosti takou razanciou ako prevodovka v F1, ale toto je predsa GT. V prvej zákrute sa predvádza v Mégane GT perfektný podvozok 4Control. A funguje aj v malých rýchlostiach, kde robí z hatchbacku jedno z najlepšie manévrovateľných áut v triede. Vo vyšších rýchlostiach zase pridáva nečakanú agilitu. Spojenie motora a podvozku dostáva plný počet. Len ja by som ho chcel s manuálom. Na viac postrehov bude treba počkať na test.
Za požičanie ďakujem dílerovi Renaultu, Autoštýl Trenčianska Turná.
No a najlepšie nakoniec, cena GT TCe 205 bude veľmi priaznivých 21 990 eur. Ak budete chcieť úplńy základ s TCe 100, tak za ten zaplatíte 12 990 eur.