Bola by fakt hlúposť, keby Mercedes nevyužije potenciál platformy a nechá 35-kové AMG len pre A a CLA. Má ho teda aj GLA a GLB. Ja som si skúsil jazdu na Mercedese-AMG GLA35 4Matic asi na dvadsiatich kilometroch. Zhrniem ju do bodov, aby to bolo prehľadné, o vizuále si každý spraví názor sám, aj keď aj k tomu mám čo povedať.
Bod 1: Farba z neho robí rýchle auto
Najrýchlejšie autá sú predsa červené. Veď to je stajňová farba Ferrari. Aj keď o tom by som písať veľmi nemal, vraj sa čosi stalo v F1 a verejnosť bola pobúrená. Ale zároveň treba povedať, že na Mercedese GLA je metalická červená naozaj brutálna a bola by škoda nechať mu nejakú nezáživnú farbu.
Bod 2: Motor z neho robí rýchle auto
Pod kapotou je dvojliter s výkonom 225 kW (306 k), ktorý má presne rovnaký výkon ako najväčší konkurent, BMW X2 M35i. Náhoda? I do not think so. Spojený je s pohonom všetkých kolies, ktorý má medzinápravovú spojku a na prenos slúži ešte aj osemstupňová prevodovka. V normálnom nastavení je kľudná a radí postupne a príjemne. V športovom ale strieľa rýchlosti s takou razanciou, ako keby chcela zlámať krky. Tak to má predsa byť!
Bod 3: Podvozok z neho robí rýchle auto (nebolo stavané s ohľadom na SK cesty)
Nastavenie podvozku v komfortnom režime je komfortnejšie ako v športovom. Adaptívne tlmiče robia svoje. Ale stále nie je komfortným autom. Skôr by som povedal, že keby sú o niečo menšie disky, tak by z auta bol výborný all-rounder. Takto je to s trochou kompromisu. Ale za ten vzhľad 21-palcové disky stoja. Vyzerajú fantasticky a napríklad na horských priesmykoch v Rakúsku, či Švajčiarsku by boli ideálnou voľbou.
Bod 4: Displeje z neho robia rýchle auto
Vnútri je to nižšia stredná trieda automobilky ako vyšitá. Základ prístrojovej dosky je rovnaký pre všetky modely. A rovnaký je aj MBUX systém. V GLA35 je naviac doplnený o niekoľko menu, ktoré bežne absentujú. Drag? Nech sa páči! To bude asi štart s Launch Control, ale v rámci kratšej trasy som nemal čas toto vyskúšať. Preťaženia a ich zobrazenie som však videl zreteľne.
Bod 5: Sedadlá z neho robia rýchle auto
Príplatkové AMG sedadlá sú perfektné. Sedí sa v nich výborne, len by boli lepšie skombinované s menšími diskami. Ale to je subjektívny názor. Naviac tieto športové kúsky majú jednu nezanedbateľnú výhodu, vďaka nim je na zadných sedadlách ešte viac miesta ako štandardne, lebo sú o niečo tenšie.
Bod 6: Pár vecí mi chýbalo, hlavne jedna
Nebudem klamať, ja by som volil inú výbavu. Dobre, farba je výborná, Multibeam LED tiež. Rovnako tak displeje a sedadlá. Vlastne mi chýbala teda jedna jediná vec a tou bolo bezkľúčové odomykanie. To, či má GLA bezkľúčové odomykanie je vidno na prvý pohľad. Na predných kľučkách sú také malé prelisované štvorčeky. Kľudne by som vymenil bezkľúčové odomykanie za elektrické otváranie batožinového priestoru. Ale možno bol zámer nedávať tento prvok výbavy do tohto konkrétneho auta.