Problém airbagov Takata zasiahol aj Citroëny. Ktoré? Je to aj váš?

Nie, niektoré správy prepisovať nebudem. Takata má problém s airbagmi už dlhodobo. Ale teraz sa zistilo, že zasiahol aj iné autá ako len Hondy. Škandál sa rozšíril aj na francúzske autá. Ktoré sú to? Práve kvôli tomu prikladám aj tlačovú správu hovoriacu o probléme.

Spoločnosť Stellantis vyzýva majiteľov vozidiel Citroën C3 (2. generácia) a DS3 (1. generácia), vyrobených v rokoch 2009 až 2019 a vybavených airbagmi značky Takata, aby okamžite prestali používať svoje vozidlá. Výzva platí pre celú Európu. Majitelia dotknutých vozidiel budú informovaní a vyzvaní, aby neodkladne kontaktovali autorizovaný servis kvôli bezplatnej výmene airbagov. Cieľom je predísť vážnym bezpečnostným rizikám spojených s možnou poruchou airbagov.

Vozidlá zahrnuté do výzvy na okamžité zastavenie používania už boli súčasťou prebiehajúcej rozsiahlej zvolávacej kampane, ktorá sa začala pred viac ako rokom, najprv v južnej Európe a následne bola rozšírená aj do severnej časti Európy. Rozhodnutia o zvolávaní, najmä výzvy na okamžité zastavenie používania, sú založené na viacerých faktoroch, vrátane špecifikácií airbagov, veku a používania vozidla, klimatických podmienok a oznámení od dozorných orgánov.

Po nedávnom incidente vo Francúzsku spoločnosť Stellantis okamžite rozšírila svoje úsilie o zavedenie výzvy na okamžité zastavenie používania všetkých dotknutých vozidiel. Toto rozhodnutie zdôrazňuje pevný záväzok spoločnosti k bezpečnosti zákazníkov.

Zákazníci, ktorých sa táto výzva na okamžité zastavenie používania vozidla týka, budú čoskoro informovaní o ďalších podrobnostiach. Zároveň si môžu overiť, či sa ich vozidlo týka tejto výzvy, a toprostredníctvom:

• nástroja na kontrolu VIN čísla na oficiálnej webovej stránke Citroën Slovensko:

https://www.citroen.sk/servis-a-udrzba/zvolavacie-akcie.html;

• kontaktovania autorizovaného predajcu Citroën vo svojom okolí;

• zavolaním na zákaznícku linku spoločnosti C Automobil Import s.r.o.: 0917 914 028

Je mimoriadne dôležité, aby majitelia vozidiel, ktorí zmenili svoju adresu alebo kontaktné údaje, túto zmenu nahlásili na e-mailovú adresu zvolavacie.akcie@c-automobil-import.sk alebo informovali najbližší autorizovaný servis Citroën. Len tak je možné zabezpečiť včasné a efektívne kontaktovanie v prípade dôležitých oznámení.

Spoločnosť Stellantis mobilizuje celú svoju sieť dodávateľov, predajcov a výrobných závodov s cieľom podporiť túto akciu a zabezpečiť čo najrýchlejšie, najbezpečnejšie a najpohodlnejšie riešenie pre každého zákazníka.

Spoločnosť Stellantis zároveň naďalej prejavuje plné odhodlanie konať rýchlo, transparentne a zodpovedne pri riešení tejto situácie.

Tak už viete postup, Citroën sa k situácii postavil čelom a ak máte dotknuté auto, tak sa zariaďte podľa pokynov. U aké autá ide?

Tu je test C3 druhej generácie a tu DS3.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA