Dizjan modelov Peugeot sa, podľa nás, za posledné roky rapídne zlepšil. Začalo to príchodom druhej generácie 308 a od tých čias produkujú jedno pekné auto za druhým. Dôkazom toho je aj fakt, že model Rifter, ktorý sa pýši titulom van roka 2018, tiež vyzerá k svetu. A keďže v Peugeote sú si vedomí svojich dizajnérskych schopností, prichádzajú s odvážnym elektromobilom E-Legend Coupe.
Nádhernú, future-retro karosériu, inšpirovanú modelom 504 coupé zo 70. rokov, navrhlo preslávené štúdio Pininfarina. Predstavenie je naplánované na októbrový parížsky autosalón, lepšie miesto si teda ani Francúzi vybrať nemohli. Dvojité predné svetlá sú jasným odkazom na 504, podobne ako celá predná maska. Veľké 19″ disky kolies sú futuristické ale zároveň funkčné, keďže ich tvar dopomáha aerodynamike. Vo vnútri to už také retro nie je, keďže sa tu nachádza dokopy 16 displejov. Ten najväčší, stredový, má veľkosť až 49″. Menšie displeje sú aj vo dverách či v slnečných clonách, interiér je teda prepchatý modernou elektronikou. Napriek tomu je ale extrémne minimalistický. Tvar sedadiel je úžasný, pohodlné tyrkysové kreslá s dreveným orámovaním sú dokonalé a vynímali by sa aj v obývačke luxusného prížskeho bytu. V rovnakej farbe je aj podlaha, medzi sedadlami vodiča a spolujazdca je iba konzola s displejom, kruhový ovládač a drevená lakťová opierka. Obdĺžnikový volant tiež v hojnej miere využíva drevo a v strede tróni veľký leví retro znak.
O pohon sa stará veľmi výkonná batéria s kapacitou až 100kWh so štedrým dojazdom približne 600 km v šetrnejšom cykle zvanom WLTP. Nabíjanie je extrémne rýchle, za zhruba 25 minút sa batéria dobije na dojazd okolo 500km. Kapacita batérie veľa nenapovie o jazdných výkonoch, avšak hodnota 340 kW/456 koní a „kamiónových“ 800 Nm hovoria jasnou rečou. E-Legend môže po cestách doslova lietať, pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii s takoutu silou elektromotora má za následok šprint z 0 na 100km/h pod štyri sekundy.
A teraz jedna zásadná a smutná správa. Peugeot neplánuje toto auto nikdy sériovo vyrábať, zostane tak iba nádherným konceptom a výkladnou skriňou technológií a umu šikovných dizajnérov. Škoda.