Praga Cars už testuje novinku, model R1 určený na okruhy. Ak by ste dali na formulu kapotáž, priblížli by ste sa výzoru špeciálu.
Šírka placky je 1800 milimetrov, dĺžka 4170 a výška iba 995 milimetrov. Keby sa Praga R1 dostala na bežné cesty, nebola by vyššia od kolesa kamiónu.
O pohon sa stará motor s logom Renaultsport. Dva litre objemu a výkon by logicky viedli úvahy o pôvodcovi ku Cliu RS. Výkon sa dostal na 155 kW (210 k), samozrejme s atmosférickým plnením. Je dosahovaný pri 7500 otáčkach za minútu.
Ak sa to zdá málo na okruhový špeciál, treba to dať do pomeru k hmotnosti. Tá je iba 590 kilogramov, čo po prepočítaní dáva pomer 263 kW (356 k) na tonu. Výkon smeruje na zadné kolesá cez šesťstupňovú prevodovku Hewland JFR so sekvenčným radením spojenú so samosvorným diferenciálom.
Bezpečnosť až v prvom rade znamená v tomto prípade monokok z karbónu s programovanými deformačnými zónami a špeciálne súťažné komponenty ako palivová nádrž, hasiaci systém a šesťbodové bezpečnostné pásy.
Praga na vývoji spolupracovala s Koni, AP Racing a Cosworth. Ak neviete, čo ktorá firma vyrába, máte domácu úlohu, čo nám napíšete do diskusie.
Koni – pruziy a tlmice
AP Racing – Brzdy
Motec – Riadiaca jednotka motora + elektronika 🙂
Presne.
nakoniec ale RJ nebude od Motecu ale od Cosworthu.