Volkswagen inovoval dva nové modely, ktoré sa predstavili novinárom na jednej akcii. Dva dôležité modely dostali inovované vzhľady a techniku. Tými modelmi sú Polo a Tiguan Allspace. Každý z nich je dôležitý, ale každý úplne iným spôsobom.
Volkswagen Polo
Kedy začal Volkswagen ponúkať model Polo? Niekedy v sedemdesiatych rokoch (1975). Aktuálne prináša inovovanú verziu šiestej generácie, ktorá je v ponuke od roku 2017. Facelift spočíva v modernizácii prednej časti, ktorá má štandardne LED predné svetlá, ale v príplatkovej výbave sú hi-tech IQ.Light, ktoré majú adaptívne možnosti. Ak ich kúpite, tak budete mať aj jeden svetelný pás na maske chladiča.
Nové sú aj zadné svetlá, teda aj nárazníky vpredu a vzadu, ale tie sú logickým posunom. Zadné svetlá nemajú len inú grafiku, ale kompletne iný tvar potiahnutý až do piatych dverí. Ak zvolíte verziu R-Line, tak v balíku dostanete aj imitáciu koncoviek výfuku v niečom, čo by mal byť difúzor. Toto je už úplne bežná vec.
Interiér nebolo veľmi nutné meniť a tak pribudol len nový volant a inovovaný stredový systém s dotykovým panelom s uhlopriečkou až 9,2 palca. Druhý digitálny panel je pred vodičom, základné verzie majú celkom jednoduchý, ale vyššie úrovne výbavy budú mať verziu Pro. V nej je možné viac meniť zobrazovanie a prispôsobovať jednotlivé prvky. Nový však je panel ovládania klimatizácie. Ten dostal dotykové ovládanie bez akejkoľvek odozvy. Funguje, dá sa s ním žiť.
Z nových systémov dostane Polo aj Travel Assist. Ten ponúkne možnosť kombinovať všetky ostatné doplnkové systémy a zahŕňa Front Assist, Lane Assist, prediktívny tempomat, či rôzne parkovacie systémy. Ak si myslíte, že Polo tak doháňa Golf, tak áno a veľkostne je vnútri asi také ako predchádzajúca, siedma, generácia väčšieho brata.
Ponuka motorov ostane veľmi jednoduchá. Litrový turbomotor. Atmosféra vypadáva, tú nikto nechcel, lebo príliš nešla. Základom teda bude TSI s výkonom 70 kW (95 k), ktoré bude mať štandardne 5-stupňový manuál. Za príplatok je sedemstupňové DSG, ktoré je jedinou možnosťou pre výkonnejšiu verziu s 81 kW (110 k). Plynová verzia TGI bude mať výhradne manuál a výkon 66 kW (90 k).
Vrcholom ponuky Pola ostane Polo GTI. Logicky. To však bude mať dvojliter s výkonom 152 kW (207 k) so sedemstupňovým DSG. Na stovke je za 6,5 sekundy, vizáž sa zmenila rovnako. Avšak vnútri je volant s dotykovými plochami miesto tlačidiel. Jasné, toto je najlepšia verzia nového Pola, ale zároveň treba povedať, že bude tvoriť len zlomok predajov. A pritom prekonáva piaty aj šiesty Golf GTI.
Volkswagen Tiguan Allspace
Ak ste videli test Tiguanu plug-in hybrid, ktorý sme uverejnili len nedávno, tak je jasné, o čo sa, v tomto prípade, jedná. Tak ako malý Tiguan, aj veľký prešiel faceliftom. Predná časť dostala novú vizáž, nové predné svetlá s adaptívnymi IQ.Light systémami. A tiež je nový nárazník. Rovnako to je aj vzadu. Nové tvary však idú v stopách tých, ktoré prináša krátka verzia. Rovnako príde ponuka verzie so športovejšími detailami R-Line.
Tiguan Allspace je pre Volskwagen naozaj dôležitý model, o čom svedčí aj fakt, že síce na Slovensku išlo len 30 percent predĺžených Tiguanov z celkového počtu, ale celosvetovo je tento podiel až 55 percent. Dôvod na to je jednoduchý, v Číne a v USA, napríklad, nie je krátky Tiguan dostupný, tam všetci chcú predĺženú verziu. Slovenský importér spravil analýzu ako sa predáva Tiguan Allspace a drvivá väčšina má naftový motor, bielu farbu, výbavu Highline a automat. A vlastne ešte štvorkolku. Takže nejaké odlíšenia nebudú ani v prípade novej verzie. Akurát tu je omnoho zaujímavejšia R-Line alternatíva.
Vnútri sa Tiguan Allspace tiež trochu zmenil. Nový je volant s dotykovými plochami s haptickou odozvou. Ak neviete, čo je haptická odozva, tak to je rovnaký systém, ktorý jemne zavibruje aj na dotykovom telefóne a vytvára dojem, že ste naozaj stlačili tlačidlo. Nový je aj panel klimatizácie s dotykovým ovládaním, tu však feedback absentuje. Treba uznať, že Tiguan bol pekný aj pred faceliftom, takže vnútri toho veľa nebolo treba robiť. To platí aj o možnosti priplatiť za šieste a siedme sedadlo, pričom stredná lavica je posuvná v rozmedzí 180 milimetrov.
Väčší z Tiguanov bude mať pod kapotou tri motory. Tri motory, ale päť výkonových verzií. Základom, jediným s manuálom bude 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Jasné, DSG bude aj tu, ale tento motor bude iba s predokolkou. Základná cena je práve s ním a už obsahuje naozaj široké spektrum výbavových prvkov. Tá okrídlená cena od je 32 490 eur pri zohľadnení aktuálneho Maxi bonusu 1 500 eur. Vlastne výbava Life obsahuje naozaj všetko potrebné, má kompletnú bezpečnostnú výbavu, adaptívny tempomat, 8-palcový displej infotainmentu s možnosťou doplnenia navigácie, ale aj 18-palcové zliatinové disky, LED svetlá vpredu aj vzadu, či trojzónovú klimatizáciu Climatronic.
Základná cena Tiguanu Allspace s pohonom všetkých kolies je 39 090 eur. Ale tu už je motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) a, samozrejme, automat. Naftový základ 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) môže byť aj s pohonom prednej nápravy. Avšak väčšina siahne aj tak po štvorkolke. Tá je dostupná aj s výkonom 147 kW (200 k). Pre výbavu R-Line je vyhradená naviac kombinácia dvojlitra TSI na benzín s výkonom 180 kW (245 k), so štvorkolkou a s automatom. Tá má cenníkovú cenu, s Maxi bonusom, 43 590 eur.