Porsche 911R má potenciál stať sa najvyhľadávanejším modelom súčasnej generácie 911tky. Má na to niekoľko predpokaldov. Okrem odkazov do minulosti na kus z konca šesťdesiatych rokov to je technická príbuznosť práve s 911 GT3.
911R s 911 GT3 zdieľa napríklad predný nárazník a disky kolies. Ale nemá ani krídlo ani záseky od sekery na predných blatníkoch. S bielou farbou obohatenou o červené (zelené) rýchle pásy a čierne nápisý na bokoch pôsobí dokonca až čisto. Interiér tiež nie je prekombinovaný. Má karbónové športové sedadlá, 360mm volant a tri pedále.
Áno, čítate správne, 911R má aj spojkový pedál. Má totiž šesťstupňový manuál. To by stále nebolo to najlepšie. Ani mechanický samosvorný diferenciál nie je tou zásadnou vecou. Najzásadnejším je plochý šesťvalec s objemom 4 litre bez akéhokoľvek prepĺňania. Je to atmosféra!
Motor má výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment 460 Nm, oba pri 6250 otáčkach za minútu. Auto s hmotnosťou 1370 kilogramov je s ním na stovke za 3,7 sekundy a končí pri 323 km/h. Vývojom prešlo aj natáčanie zadnej nápravy a v štandarde má dokonca keramické brzdy.
Má stáť o 6000 eur viac ako GT3 a automobilka vypustí presne 991 kusov. Zo špecifikácie sa na želanie dá vynechať klimatizácia a audiosystém.