Škoda Kodiaq je prelomové auto pre automobilku. Dostáva portfólio aj do segmentu SUV. Dobre, ešte tam je Yeti, ale ten ani sama automobilka za SUV nepovažuje. Stále zostáva crossoverom konkurujúcim Nissanu Qashqai.
Celkom prekvapením je predstavenie novej verzie Kodiaqu s názvom Scout. Recept je teda podobný tomu, ktorý má Octavia. Vyššia svetlá výška a výlučne pohon všetkých kolies sú dobrým základom. Motory sú tie, čo sú s 4×4 kombinovateľné už pre bežný Kodiaq. Tak môžete vyberať z 1,4 TSI s 110 kW (150 k), 2,0 TSI s 132 kW (180 k), 2,0 TDI s 110 kW (150 k) a 2,0 TDI s 140 kW (190 k).
Vizuálne zmeny obsahujú strieborné prvky na nárazníkoch a striebornú masku, vlastne len jej lem. Tie strieborné veci na maske chladiča sú akousi imitáciou kovovej ocharny podvozku. Ochrana tam síce je, ale plastová. O tom, že toto je Scout hrdo informujú aj špeciálne 19-palcové disky a odznaky na blatníkoch. Pred spolujazdcom je tiež nápis, keby náhodou zabudne, že ide v terénnej verzii terénne zameraného auta.
V ponuke sa objaví aj tlačidlo off-road, ktoré mení režim štvorkolky a robí z auta určite „terénne“ auto. Nech sa páči, prejdete s ním aj po mokrej tráve a po tom zasneženom vjazde do podzemnej garáže.
Robiť terénnu verziu terénneho auta je celkom zaujímavý prístup. Veľmi nám pripomína film Inception (Musíme ísť hlbšie – offroadový balík na offroadovo vyzerajúce auto), alebo sériu Pimp My Ride (Kámo, dali sme na tvoje offroadovo vyzerajúce auto nový offroadový balík, aby si mohol jazdiť a vyzerať terénne, keď jazdíš a vyzeráš terénne).