Roky idú a požiadavky na výkon auta rastú s hmotnosťou. A päťka práve ľahká nie je. Preto panujú obavy týkajúce sa najnovšej alternatívy, ktorú v Mníchove umiestnili pod kapotu. Verzia 520d s 135 kW (184 k) bola slušným základom, lebo podobný výkon mal kedysi trojliter v E39. Ale ísť pod túto hodnotu chce určitú dávku odvahy.
Už pri 520d sa niektorí majitelia občas dočkali pohŕdavých pohľadov. Ale 518d bude asi tou verziou, ktorá už v akejkoľvek konfigurácii nebude mať označenie na kufri. Jasné, aj Audi vyrába A6 s motorom 2,0 TDI, ale to nie je také. Veď v BMW pred časom druhé a tretie číslo označovali objem motora. Aj keď to tak v súčasnosti nie je, môže to vyzerať úsmevne. 518d je v podstate dvojliter so štyrmi valcami a výkonom 105 kW (143 k). V trojke je presne rovnaký. Na ňu stačí na pohodové vozenie, v päťke bude skôr alternatívou na zníženie spotreby a emisií. Už vidíme, ako si niekto kúpi 518d s M-paketom a dvadatkami, prípadne obrovskými rúrami vzadu. To len bude vtipné.
Päťka sa okrem nového motora zmenila aj výzorom, ale iba veľmi mierne. Predný nárazník sedanu aj kombi dostal iný otvor na nasávanie vzduchu a zadný zase športovejšiu spodnú časť. Viac zmien nastalo pri 5GT, kde zadná časť po zmene zväčšila priestor na batožinu o 60 litrov na 500 litrov. Chrómové časti v interiéri a zväčšené odkladacie priestory spomínať netreba. Za zmienku však stojí sériová montáž xenónových reflektorov.
Čo poviete na taký slabý motor v aute vyššej strednej triedy?