Peugeot predstavil nový model. Má nahradiť Partner, ktorý dve generácie slúžil už od roku 1996. Ale Partner už Partnerom nebude. Meno bolo asi príliš profesionálne a automobilka chce osloviť aj iné skupiny zákazníkov. Preto sa nový model bude volať Rifter.
Predstavenie Berlinga bolo pomôckou k poznaniu, že budú nasledovať ešte dva modely. Dva? Áno, lebo do koncernu aktuálne patrí aj Opel. Berlingo máme, Combo tiež, chýbal tretí model a ten sa volá Rifter. Má tvary, teda vpredu, podľa ktorých ho ľahko identifikujete so zvyškom modelovej ponuky. A tiež bude mať dve veľkosti. Dĺžka môže byť buď 4,4 metra, alebo 4,75 metra. A aby toho nebolo málo, ponúkne Peugeot aj verziu GT-Line.
Ale vnútro športové nebude, veď ani nemôže byť. Bude mať päť až sedem sedadiel pre obe dĺžky. V kratšej a päťmiestnej ponúkne kufor s objemom až 775 litrov. Dlhší a päťmiestny zdarne atakuje tisíc litrov a o kúsok hodnotu prekonáva. To však nie je zaujímavé na interiéri. Teda nie až tak.
Omnoho zaujímavejšie je, že Peugeot presadil, že bude mať i-Cockpit s malým volantom a prístrojmi až pod oknom. Nie je to ťažké spraviť, veď stačí jeden plast iný a pár skrytých prvkov a nový volant. Volant je rovnaký ako majú modely 3008 a 5008.
Platforma EMP2 hovorí jasne o motoroch. Pre Rifter bude 1,2-litrový trojvalcový benzín s 81 kW (110 k), alebo s 96 kW (130 k). Naftová jedna-päťka bude mať 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). Výber bude teda dostatočný, ale dvojliter budeme hľadať márne. Nikto z PSA nechce konkurovať vrcholným verziám Volkswagenu Caddy.
V Ženeve automobilka predstaví aj koncept Rifter 4×4. Pohon dodal Dangel a určite bude za nekresťanské prachy dostupný aj v príplatkovej výbave. Partner druhej generácie dokázal vytiahnuť kvôli štvorkolke až 8 900 eur. Ale na druhú stranu, kombinácia malého úžitkového auta, zväčšenej svetlej výšky a pohonu 4×4 je na cestovanie ideálna.