Trvalo to celkom dlho. Opel používal dlhé roky agregát s objemom 1,7 litra spaľujúci naftu. Ten ešte kedysi dávno, v galaxii veľmi, veľmi ďaleko vykšeftoval od automobilky Isuzu. Síce si ho postupne upravoval a dával mu nové periférie, ale vek sa nedá už zahladiť.
To je dôvod, prečo usilovne pracovali všetci konštruktéri na menšom, 1,6-litrovom agregáte. Čo teda vlastne vyvinuli? Štvorvalec s objemom kopírujúcim konkurenciu disponuje hliníkovým blokom. Bude prvým naftovým motorom Opla spĺňajúcim emisnú normu Euro 6.
Podľa správ nie je 1,7 litrový diesel jediným agregátom, ktorý má novinka nahradiť. Vytlačí pravdepodobne aj niektoré slabšie verzie dvojlitra. Výkon bude závisieť od toho, ako bude motor nastavený. Základ by však mal byť 100 kW (136 k) a 320 Nm. Oproti dvojlitrom má vraj až o 10 percent nižšiu spotrebu.
Opel ho vyvinul úplne sám a pracoval na ňom globálny tím z Rüsselsheimu a Turína s inšpekciami od materského koncernu GM z USA. Začne sa predávať na jar a určite sa objaví v Astre a Insignii. Nie je vylúčené, že na jeho základe vznikne eco verzia. A ešte posledná informácia, bude sa vyrábať vo fabrike v Szentgottharde v Maďarsku.