Opel akosi s Astrou neláme predajné rekordy. Je pekná, ale nevýrazná. Vnútri má príliš veľa tlačidiel. My sme situáciu opisovali pri teste Astry OPC. Ale nová generácia už bude ďalej a bude sa môcť hrdo postaviť poslednému Golfu, či modernejším modelom ako Peugeot 308, či inovovaným zástupcom trhu ako Ford Focus, či Citroën C4.
Nová Astra má zhodiť od 120 do 200 kilogramov. Okrem ľahších materiálov a novej konštrukcie za znížením hmotnosti bude aj menšia veľkosť. Rázvor sa skráti o 23 milimetrov a celková dĺžka o 49 milimetrov. Preistor pre posádku sa predĺži o 34 milimetrov. Aj keď dizajn Opel označuje ako strhujúci, my uvidíme až na vlastné oči.
Zaujímavejšie je vyhlásenie riaditeľa Karla-Thomasa Neumanna, že nový model oživí označenie GSi. Bude sedieť pod vrcholným OPC a bude mať predbežne dvojliter s výkonom približne 184 kW (250 k), aby mohla konkurovať Focusu ST, či Golfu GTI. V ponuke bude aj ako kombi. No a OPC má vraj mať omnoho viac ako 206 kW (280 k). GSi by sa mohlo objaviť v priebehu roka 2016, OPC až v roku 2017. Ale samotný nový model sa ukáže vo Frankfurte na jeseň.
Ešte jedna zaujímavosť. Riaditeľ skupiny Oplu, Karl-Thomas Neumann nedávno ukázal svoje nové auto. Je ním dokonalý Opel Diplomat A V8 Coupe. Jeho kus je zroku 1967 a pochádza zo série 347 kusov vyrobených medzi rokmi 1964 a 1967. Je tiež posledným kusom zo série. Pod kapotou má 5,4-litrový motor V8 s výkonom 169 kW (230 k).
Karl-Thomas o aute povedal: „Vždy ma fascinovala kombinácia nestarnúceho elegantného kupé Diplomatu s motorom Chevrolet Small Block V8. Som hrdým majiteľom tohto krásavca už pol roka a musím povedať, že sa teším na príležitosti, kedy ho môžem vytiahnuť na výlet.“