Jazdili sme s inovovaným Citroënom C4

Cé štvorka druhej generácie sa do ponuky zaradila v roku 2010. To je aj dôvod, že teraz automobilka prichádza s jemným faceliftom. Teda skôr s inováciou modelu. Inovovaná C4 sa novinárom predstaví budúci týždeň, ale my sme s ňou už pár kilometrov zvládli.

Na prvý pohľad sa na karosérii mnoho prvkov nezmenilo. Ani na ten druhý. Inovácia je utajená. Vpredu ju najviac prezrádzajú nové svetlá so zatmavenými plochami a LED denným svietením. Vzadu zase plochy priniesli 3D efekt svetiel. Príjemné zmeny, ale vôbec nie revolučné. Žiadne nové nárazníky, žiadne somariny. Nás potešili kľučky lakované do čiernej farby.

Vnútro je však o niečom inom. To, že je v ponuke systém eliminujúci mŕtvy uhol zbadáte pri pohľade na zrkadlo. Ale do očí padne najskôr nový displej. Tam, kde predtým boli tlačidlá je teraz sedempalcový dotykový displej, ktorému pomáhajú tlačidlá na prehadzovanie funkcií. Na rozdiel od Peugeotu 308 sa ním neovláda klimatizácia, tej ovládače ostali pôvodné. Rozdiel nastane aj pri štartovaní. Nemusíte nikam pchať kľúč, tlačidlo na štartovanie našlo miesto za radiacou pákou, pred tlačidlom elektronickej ručnej brzdy.

My sme na pár kilometrov mali nový motor HDi 100, ktorý je aj v Cactuse. Je kombinovaný s päťstupňovou prevodovkou s gumovejším radením. Šesťstupňový manuál HDi 120 je omnoho príjemnejší. Postupne sa do ponuky modelu dostanú aj nové motory s tromi valcami, známe aj z koncernového brata.

Inovovaná C4 má štartovaciu cenu za VTI 95 presne 12 190 eur. To je o 200 eur menej ako pred faceliftom.