Nový Volkswagen Taigo bude stáť od 17 990 eur

Automobilka Volkswagen oficiálne uviedla na slovenský trh nový model Taigo, do ktorého vkladá veľké nádeje. Má predsa trendovú karosériu CUV a tiež veľmi agresívne nastavenú cenovú politiku. Vlastne štýlom bude prevyšovať ostatné podobne veľké autá v ponuke automobilky.

Karoséria CUV, čiže niečo ako crossover medzi kupé a SUV. Reálne je tak konkurentom väčších vozidiel ako Renault Arkana, či Kia Xceed. Avšak Taigo neskáče do segmentu C, ale ostáva vo svojom Béčku. Je to trochu väčšia alternatíva ku T-Crossu. Ani zvažujúca sa strecha nejako výrazne nezmenšuje priestor nad hlavou pasažierov vzadu. Kým T-Cross má 966 milimetrov od sedáku po strop, táto istá miera je v Taigu iba o 2 milimetre menej. A väčšia dĺžka je zárukou batožinového priestoru s objemom 438 litrov.

Základná cena základnej verzie, na našom trhu, bude 17 990 eur. Motory sú v ponuke dva, logicky, toto je ten slabší. Má objem 1 liter, tri valce a výkon 81 kW (110 k). Úplne základná verzia má manuálnu prevodovku. Ale už výbava Life toho obsahuje naozaj celkom dosť. Digital Cockpit, check, LED svetlá, check, rádio s 6,5-palcovým displejom, check, stredový airbag, check. Naozaj už základná verzia je dobre vybavená. Pre Life je ešte za príplatok 2 200 eur dostupná automatická prevodovka so siedmimi stupňami a dvomi spojkami.

Pre výbavu Style je automat iba za 1 600 eur. A Style má štandardne IQ.Lights, čiže maticové adaptívne svetlá a IQ.Drive s Travel Assistom. Práve adaptívne svetlá prichádzajú so svetelným pásom v cez celú masku chladiča. Pre Style už je dostupná aj možnosť výkonnejšieho 1,5-litrového motora so štyrmi valcami a výkonom 110 kW (150 k). Ten je v ponuke iba s automatom.

Druhá možnosť kam sa posunúť zo základu Life je R-Line. Športová výbava má úplne iné nárazníky a prahy. Celé auto je ladené naozaj športovo a hovoria o tom aj sedadlá s trochu masívnejším bočným vedením. A tu je tiež v ponuke najvýkonnejší motor.

Z najzásadnejších prvkov príplatkovej výbavy treba spomenúť Digital Cockpit Pro, väčší a konfigurovateľný displej pred vodičom. Reálne je auto naozaj zaujímavou alternatívou ku T-Crossu, ale aj ku Golfu, ktorého zákazníkov vlastne tiež možno zlanári. My môžeme hovoriť, že to nie sú konkurenti, ale sú ľudia, ktorí to majú inak usporiadané a pozerajú, že v Taigo sa sedí vyššie a má väčší kufor ako Golf.