Na záver týždňa sme boli pozvaní na novinárske predstavenie oživeného Seatu Leon do Šamorína, blízko nášho hlavného mesta. Pravdepodobne vám napadne otázka že, prečo tam?
K štýlovému a pomerne dynamicky vyzerajúcemu autu potrebujete aj vhodne zvoliť prostredie. Splniť tieto požiadavky pri premenlivom počasí dokázal úplne dokonale areál X-bionic Sphere. Je to obrovský komplex najrôznejších hál s trampolínami, či aquaparkom. Dokonca tu nájdete aj olympijský jazdecký areál, ktorý patrí medzi najmodernejšie v Európe. Už sme tu pozvaní boli (tam sme zažili aj prezentáciu Renaultu Scénic), no znova dúfame, že ani teraz to nebolo naposledy.
Náš program začínal prezentáciou v trochu netradičných priestoroch Tulivak kina a tak si mladí aj starší čakanie na meškajúcich kolegov krátili testovaním odolnosti vakov. Panovala dobrá nálada, už pred samotným programom.
Seat sa rozhodol cestu agresívnejších vzhľadov opustiť a nový Leon je výrazne elegantnejší a na pohľad sú všetky tvary oblejšie oproti pôvodnej verzií. Väčšia predná maska a nové Full-LED svetlá vzadu vyzerajú podľa nás naozaj dobre. Podstatnejšie zmeny sa ale udiali v technike, použitých materiáloch a zozname novej výbavy. Auto je podľa výrobcu o triedu lepšie odhlučnené a interiér je vytvorený z nových materiálov. Doteraz ste si mohli kúpiť najvyššiu výbavu FR, ktorá bola skôr športová ako luxusná a tak pribudla aj chýbajúca komfortnejšia verzia Xcellence. Obsahuje napríklad nepriame osvetlenie interiéru, chrómové doplnky a sedačky čalúnené alcantarou. Pripojiteľnosť a multimediálna zábava sa posunula naozaj o level vyššie pridaním 8-palcového displeja a Connectivity Box priehradky známej z modelu Ateca. Asistent na udržiavanie v jazdných pruhoch už dokáže jazdiť sám v kolóne do rýchlosti 60 km/h a pre alergikov stojí za zmienku aj funkcia Air Care, ktorá čistí vzduch vo vozidle.
Najobľúbenejšie štvorvalcové motory 1,2 TSI na slovenskom trhu ostávajú v ponuke aj naďalej a ak ste sa tešili na litrovú verziu, bude dostupná len v kombinácií s automatickou prevodovkou. 1,4 TGI bude spaľovať stlačený zemný plyn CNG a pestrá ponuka samozrejme nevynechá ani model Cupra. Najsilnejšia a najviac agresívna bude mať 300 koní (221 kW) prenášaných na všetky štyri kolesá a doplnkový farebný balík výbavy Performance naviac obsahujúci Brembo brzdy s červenými strmeňmi.
Naftové verzie sa pohybujú od 1,6 TDI s výkonom 66 kW po 135 kW dvojliter. Pohon všetkých kolies 4Drive môžete kombinovať s novou 7- stupňovou prevodovkou DSG a zaujímavý bude aj zvýšený výkon pri 1,6 TDI na 85 kW. Vyberie si podľa nás každý typ zákazníka a dokáže si nakonfigurovať naozaj zaujímavé auto s ktorým pritiahne zraky okoloidúcich. Inovácií nikdy nie je dosť a tak na záver už len prosíme zvoľte si jednu z troch nových farieb (modrá Mystery, červená Desire a purpurová Boheme), v ktorých autá vyzerajú výborne v každom počasí, aj cestou z predstavenia kedy nám začalo pršať. Po dobrom programe kedy sme si mohli vyskúšať dokonca variť za pomoci profesionálneho kuchára prišiel rad aj na našu redakciu a prevzali sme si krásny červený Leon o ktorom sa onedlho dočítate v teste. Len pre informáciu, dostali sme striedmejšie vybavený hatchback s motorom 1,2 TSI s vyšším výkonom 81 kW (110 k). Ale je červený!
Ďakujeme za pozvanie a tento rok sa tešíme ešte na predstavenie úplne nového modelu Arona.