Nový Renault Symbioz dopĺňa puzzle SUV automobilky

Automobilka Renault už dávnejšie ohlásila, že prejde kompletne na elektrickú energiu. Vlastne jej nič iné, v znení legislatívy Európskej únie, ani nezostáva. Ale to neznamená, že prechod je okamžitý. Automobilka ukázala nový model, ktorý má od úplnej elektrickej jazdy trochu ďalej. Nový model sa volá Renault Symbioz a je postavený na platforme Capturu, avšak už patrí do segmentu C.

Nový Renault Symbioz využíva dizajnový štýl, ktorý už načal Renault Captur a Renault Scenic. Predná časť je príbuzná, skulptúra až príliš podobná. Lenže toto auto je väčšie. Má zaujímavejšie proporcie vzhľadom na podobné veľkosti previsov. No a zadná časť predvádza, že prvou požiadavkou pri dizajne bola veľkosť interiéru. Aj keď by sa žiadalo povedať, že toto je možno nástupca Renaultu Grand Scenic, je to hlavne veľký Captur. Symbioz je Captur takej veľkosti, ako všetci chceli od začiatku.

Preskočíme nateraz fakt, že auto je plne obsadené LED svetlami a pozrime sa rovno na zliatinové disky. Základom sú 18-palcové a za príplatok, prípadne pre výbavy Iconic a Esprit Alpine, môžete mať až 19 palcov. Či je to veľa, necháme na vás. Disky ale majú pre Symbioz exkluzívne tvary s ostrými líniami. Nie, štvorcové nebudú, ale hrany aspoň imitujú.

Predná časť interiéru využíva štandardne dva displeje. Jeden je pred vodičom a má uhlopriečku 10,25 palca, pričom druhý s uhlopriečkou 10,4 palca je v strede, ale mierne natočený k vodičovi. Toto je štandard, rovnako ako je štandard e-shifter. Automobilka pri modeli Symbioz skočila rovno po štýle, ktorý prezentuje Arkana a Captur. Dokonca aj objem priestorov v prednej časti, tých odkladacích, je takmer totožný s 24,7 litra.

Interiér v zadnej časti predvádza sedadlá s rozdelením na tretiny, pričom jedna časť má dve tretiny, jedna tú zvyšnú. Všetko vyzerá ako účelne spravené na čo najväčší priestor. Zadná lavica je celá posúvateľná a umožňuje tým zväčšovať a zmenšovať objem batožinového priestoru. V štandardnom stave majú pasažieri na kolená vzadu až 221 mm, ale dôležitejšie je, že lavice sa dá posúvať v rozmedzí až 16 cm.

Batožinový priestor má v základnom stave objem 492 litrov, ale pri posunutí sedadla úplne vpred vie ukázať až 624 litrov. Po sklopení sedadiel sa viete dostať až na tisícpäťsto litrov. Takže áno, toto môže byť náhrada za Grand Scenic, aj keď budete márne čakať 7 miest. Aspoň zatiaľ.

Renault po svojej ofenzíve s elektrickými vozidlami vylepšuje postupne aj ponuku spaľovacích áut. Je po nich stále až príliš vysoký dopyt na to, aby už teraz výrobca prešiel výlučne na elektrickú energiu. Ale toto nie je úplne a výlučne spaľovacie vozidlo. Symbioz je full hybrid.

Full hybrid s označením E-Tech 145 má celkový výkon 108 kW (145 k) a na fungovanie využíva, okrem 1,6-litrového štvorvalca, aj elektrický motor a štartér generátor. Spaľovací agregát ma výkon 69 kW (94 k), elektrický motor dáva 36 kW (50 k) a 18 kW (25 k) je záležitosťou štartér generátora. Všetko spája spravuje automatická prevodovka so štyrmi stupňami pre spaľovací motor a dvomi stupňami pre elektrický motor. Keď sa do všetkého zapojí aj spomenutý štartér generátor, tak existuje až 14 kombinácii zapojenia komponentov.

Pre Renault je toto určite výborná správa, aj keď auto s dĺžkou 4,41 m vyzerá ako konkurent modelu Austral. Lenže Austral je úplne inak zameraný a je skôr pre tých, čo sú fanúšikmi technológií a extrémnej kvality. Tým nehovorím, že Symbioz bude nekvalitný, ale použité materiály sú predsa o trošku striedmejšie.

No a aká bude cena Renaultu Symbioz? Ťažko povedať, ale mala by sa dostať niekde medzi štýlovejší model Arkana a trochu menší Captur. To by značilo kľudne nárast o približne 1 500 € oproti modelu Captur.