Mercedes-Benz už onedlho predstaví novú generáciu triedy S. A, ako je zvykom, bude poriadne inovatívna a moderná. O MBUX sme už niečo povedali a automobilka teraz odhalila nové prvky, ktoré budú v najvyššom segmente, v ktorom pôsobí.
Určite najzaujímavejší je nový E-Active Body Control. Podvozok pracuje s 48V sústavou a dokáže nastaviť každý tlmič samostatne. Merania prebiehajú 1000-krát za sekundu. V režime Comfort sleduje pomocou stereokamier cestu a dokáže pripraviť podvozok na neštandardný segment cesty. Áno, myslíme jamy, spomaľovacie prahy a iné familiárne prvky.
V režime Curve zase dokáže v zákrute predvádzať naklápanie ako motorkári. Dobre, nebude hlavou v protismere, ale pre ilustráciu je to najlepší príklad. A ani ten náklon nebude tak extrémny. Bude však opačne ako sa nakláňa väčšina áut, čo môže spočiatku pôsobiť šokujúco.
Tiež šokujúco bude pôsobiť natáčanie zadnej nápravy. To bude mať ešte väčší uhol a využije ho aj inovovaný parkovací asistent. Reálne sa priemer kruhu otočenia auta zmenší z 13 na 11 metrov. Bude teda omnoho lepšie manévrovateľné ako niektoré menšie autá.
Podvozok bude spolupracovať aj so systémom Pre-Safe Impulse Sense. Ten zase pri zistení, že je neodvratný bočný náraz dvihne tlmiče okamžite do najvyššej možnej polohy. Tým spôsobí, že časť nárazu sa dostane pod auto. Ak k nemu už dôjde, tak posádka bude ďakovať za centrálny airbag, vďaka ktorému nedá hlavy dokopy.
V rámci balíku Driving Assistance Package bude aj systém na videnie do mŕtveho uhla. Nie je to videnie doslovne, ale skôr náhľad pomocou upozornenia v spätnom zrkadle. To je už dosť obvyklá vec. Ale Mercedes naviac pridáva aj upozornenie pri vystupovaní, že zozadu ide auto. Upozorňuje vizuálne pomocou osvetlenia auta a tiež akusticky, lebo inak by to nemalo úplne zmysel. K upozorneniu dochádza v momente ako niekto s posádky ide siahnuť po kľučke, nie až keď sa jej reálne dotkne.
Nebudeme si klamať, bude to technologická bomba, čo sa týka noviniek. O MBUX sme predsa už písali.