O znovuzrodení staršieho modelu Aston Martin Vanquish sa toho dosť veľa hovorilo. Mal za tým stáť Ian Callum, ktorý ho sám navrhol. Vylepšený model má upravený interiér, viac možností a kombinácií a tiež vylepšený motor a prevodovku.
Vylepšených bolo až 350 prvkov a testy zabrali minimálne 20-tisíc míľ. Je to málo, ale zároveň je to auto, ktoré nie je úplne nové a bolo treba testovať len tie nové komponenty. Základom zmien je podvozok s tlmičmi Bilstein, ktorý má pevnejšie stabilizátory a o 10 milimetrov zníženú svetlú výšku. Celý podvozok je rozšírený o 60 milimetrov. Tím okolo Iana Calluma zvolil pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Tieto prvky zlepšujú nielen vzhľad, ale tiež jazdné vlastnoti a reakcie auta. Dôležitá pre pocit je nižšia pozícia sedenia.
Pod kapotou bude stále motor V12. Pôvodne mal výkon 343 kW (466 k), čo nebolo práve málo. Ale teraz má motor výkon 426 kW (580 k). Zaujímavé je, že okolie motora obsahuje nielen kov a plast, ale aj kožu. Nové je karbónové sanie a nerezové zvody, ktoré majú rovnakú dĺžku. Všetky nové kusy budú produkované v R-Forged, ktorý je pevne zviazaný s R-Motorsport. Ten pripravuje Astony Martin na rôzne preteky.
Zvonka sa toho, na karosérii, toho veľa nezmenilo, ale interiér je kvalitnejší a príjemnejší. Kožu dodáva Bridge of Weir Leather Company. Hodinky v strede prístrojovej dosky sú odnímateľné a nie sú remienkové, ale vreckové. Informačno-zábavný systém bude mať dokonca Apple CarPlay.
Každý z 25 vyrobených kusov bude mať na výber z troch prevodoviek. Okrem šesťstupňového manuálu a šesťstupňového hydrodynamického meniča bude na výber aj poloautomatický systém, ktorý mal Vanquish pôvodne. Ale treba dúfať, že práve ten bude vylepšený.
Výroba obnoveného Vanquisha bude teda pozostávať z 25 kusov pre rok 2020, pričom cena jedného je 550-tisíc britských libier. S manuálom si ho pripisujeme do garáže snov. Pozrite si jeho stránku!