Najtradičnejší off-road, teda ak nerátame Jeep Wrangler, Mercedes triedy G, Defender… Dobre, tak najtradičnejší nie, ale stále poriadny off-road, Land Rover Discovery stratí niečo zo svojej osobnosti. Už nebude tým hranatým neprispôsobivým kusom, čo doteraz.
Z ponuky sa vytráca pocit, že všetko dokážete ovládať v rukaviciach, veď sme predsa v druhej dekáde 21. storočia. Nové Discovery sa už viac uživí pred diskotékami večer a v mestách. Bude s ním ľahšie spolužitie. Aj keď sa tvary zmenili k oblým, moderným a dynamickým, terénne vlastnosti sú stále na úrovni.
Nájazdový uhol má pri použití príplatkového vzduchového podvozka hodnotu 34 stupňov, odjazdový tiež výborných 30 stupňov. Prejazdový uhol je s hodnotu 27,5 stupňa lepší ako má Jeep Wrangler Unlimited. V teréne samozrejme pomáha zástup systémov, ktoré posunú moment zapadnutia aj pri úplnom začiatočníkovi za volantom.
Nové tvary sa podpísali pod hodnotu aerodynamického koeficientu. Ten je s hodnotou 0,35 naozaj dychvyrážajúci. Nie je to toľko, koľko dosahuje napríklad Prius, ale na obrovské sedemmiestne SUV je naozaj výborný. Interiér sa tiež zlepšil a prístrojová doska pôsobí moderne. Ale nemá modernosťou na sklápanie sedadiel. Zadné dva rady sa dajú sklopiť pomocou appky v mobile. Pritom sklopenie tretieho radu trvá „len“ 12 sekúnd. Pamätáme si, že manuálne sklopenie netrvalo ani sekundu, ale pokrok sa zastaviť nedá.
Pohon, samozrejme všetkých kolies, zabezpečia trojlitrové V6tky. Naftová bude mať 186 kW (254 k) a benzínová 250 kW (340 k). Obe budú štandardne spojené s osemstupňovými automatmi. Celkom zaujímavé je zrýchlenie benzínového Disca, 6,9 sekundy na stovku.
Oficiálne predstavenie Discovery prebehlo tesne pred výstavnou premiérou v Paríži a Land Rover na nej postavil naozaj obrovské Lego. Využitých bolo 5 804 846 kúskov skladačky.