Trvalo to dlho. Až príliš dlho. Americký brat Fusion sa už viac ako rok predáva. A Mondeo stále nič. Síce Ford ukázal jeho tvár už dávnejšie, ale na oficiálne predstavenie sme stále čakali. A to je celkom problém, lebo vďaka otáľaniu klesali predaje predchodcu a dokonca ho predbehol aj Volkswagen Passat, o ktorom sa rok dozadu ani nechyrovalo.
Ale už ho tu konečme máme. A prichádza vo veľkom štýle. Veď veko kufra z horčíka ušetrilo sedem kíl, silná oceľ na stredových stĺpikoch zase pomohla zhodiť ďalších 6 kíl. Aerodynamický spodok s krytmi zase znižuje odpor vzduchu o 10 percent a hluk obtekajúceho vzduchu o 6,4 percenta. Zadná náprava zase znižuje hluk od cesty o 3 decibely.
Pasažieri na zadných sedadlách tiež získajú možnosť využiť airbagy pri náraze. Tie sú v bezpečnostných pásoch. Zato vodič bude môcť nastaviť svoje sedadlo elektricky v desiatich smeroch a prvkoch, čo spolu s masážou znižuje svalové napätie až o 60 percent. Kabínu nešpatí ani milión tlačidiel, všetko je integrované do systému Sync 2 s deväťpalcovým dotykovým displejom.
Nových systémov bude omnoho viac, ale príjemné zmeny budú aj pod prednou kapotou. Kým použitie 1,5-litrového EcoBoostu, ktorý je aj v C-Maxe, už Ford avizoval, novinkou bude hybridná verzia s výkonom 103 kW (140 k) využívajúci dvojlitrový motor s Atkinsonovým cyklom. Ešte väčšie prekvapenie je nový motor 2,0 TDCI na naftu produkujúci až 154 kW (210 k). Ale tá najzásadnejšia novinka je inteligentný pohon všetkých kolies.
Už teraz sa tešíme!