Nový Citroën C1 tiež znížil hmotnosť

Po predstavení Peugeotu 108 bolo jasné, že ho budú nasledovať aj súrodenci z továrne v českom Kolíne. Už Peugeot vyzerá v novej generácii výrazne prémiovejšie a rovnakú cestu nasleduje aj C1.

Vonkajší dizajn C1 je znova kontroverzný, niekomu sa nebude vôbec páčiť. Ale nám sa páči a hlavne sa nám páči to, že Citroën vyzerá, že patrí do rodiny a tiež vyzerá avantgardne, tak ako sa na francúzsku značku patrilo v minulosti.

Obrovské predné okrúhle svetlá majú akési obočie vyzerajúce, že krpec je poriadne nahnevaný. Skoro ako z japonských komixov. Tie kukadlá sú skoro ako na Nissane Juke. Vzadu ostalo po predchodcovi veko kufra kompletne zo skla. V porovnaní s predkom je zadná časť akási nudnejšia, ale stále pekná.

Interiér vyzerá, respektíve ešte nevyzerá, lebo Citroën zvolil rovnaký prístup ako Peugeot a uvoľnil iba fotky exteriéru a jednu fotku zhora. Práve pohľad zhora ukazuje, že prístrojová doska je dlhšia ako kapota.

Krpec bude mať pôdorys 3,46×1,62 metra a zvrtne sa na priemere 4,8 metra. Podobne ako 108, aj C1 bude mať dve karosérie, trojdverovú a päťdverovú s možnosťou zhrňovacej strechy, tu nazvanej ako Airscape.

Výhodou malého auta bude malá hmotnosť. Iba 840 kilogramov prinesie nízku spotrebu a nízke emisie. Do kolínskej trojice teraz ostáva iba Toyota Aygo, ktorá má vyzerať skoro ako Yaris.