Maserati napreduje celkom slušne. Veď len nedávno rozšírilo ponuku o menší sedan Ghibli, ktorý ma zhruba veľkosť päťkového Bawa. Buďme k sebe úprimní, keby bola možnosť, asi by veľa ľudí zabudlo na nejakú 5ku, Éčko, či A6.
Maserati pôsobí dynamicky a ešte viac, keď sa do neho pustí Novitec Tridente. Oči vykolú poriadne veľké disky s priemerom 22 palcov za 3980 eur. K nemu pridáva aj bodykit pozostávajúci z predného spojleru, zadného spojleru a prahov za 3120 eur.
Ešte viac ako zmeny na zovňajšku uderia zmeny pod kapotou. Novitec Tridente sa zahral s trojlitrovým naftovým motorom a s modulom N-Tronic mu pribudlo 35 kW (47 k). Po zásahu sa pýši hodnotami 237 kW (322 k) a 680 Nm. Zrýchlenie na stovku sa vďaka skoku výkonu skrátilo o 0,7 sekundy. Proces trvá 5,6 sekundy.
Aj keď Novitec Tridente ponúka výkonovú kúru pre všetky motory, logicky najviac zaujme tá, ktorá sa týka vrcholného Ghibli S. Po návšteve sa dostane výkon na 350 kW (476 k) a 640 Nm. So štvorkolkou dá kilo za 4,4 sekundy a pokračuje až k 294 km/h, čo je o 10 km/h viac ako séria.