BMW predstavilo svoje nové malé SUV s názvom X1. Ak budeme úprimní, tak vyzerá lepšie ako prvá generácia. Aj keď tej výrazne pomohol facelift. Lenže, ako sa na Bayerische Motor Werke patrí, je na nerozoznanie od ostatných SUV v ponuke. Spredu aj zozadu sa podobá na X5, či X3, vlastne na obe.
Nástupca auta, ktoré vzniklo vo viac ako 730 tisíc exemplároch a stalo sa obľúbeným najmä u dám, slečien a podobne sa začne predávať už v októbri. Najmenšie SUV narástlo do výšky o 53 milimetrov. Vraj sa výrazne zväčšil aj priestor pre pasažierov, z čoho budú mať radosť najmä tí vzadu. No a kufor má mať 505 litrov, čo je tiež nárast o 85 litrov.
Po novom, v novom interiéri, našiel svoje miesto v ponuke aj Head-Up displej, či balík Driving Assistant Plus. Ten pozostáva z adaptívneho tempomatu, varovania pred opustením jazdného pruhu, asistenta v zápchach, varovania pred nárazom a varovania pred chodcami s núdzovou brzdou.
Na začiatku bude v ponuke trojica naftových a dvojica benzínových motorov s rovnakým objemom dva litre. Nafta príde s výkonmi 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a 170 kW (231 k). Benzín ponúkne 141 kW (192 k) a 170 kW (231 k). Postupne sa očakáva príchod trojvalcov s objemom 1,5 litra. Naftová verzia by mala mať výkon 85 kW (115 k) a benzínová 100 kW (136 k).
V závislosti od zvoleného motora k nemu bude napojená buď šesťstupňová manuálna prevodovka, alebo osemstupňový automat. Výrazná zmena oproti predchodcovi je, že už nebude mať konfiguráciu s pohonom zadnej nápravy, ale s predkom. Štvorkolka bude voliteľná.
Myslíme, že nové BMW X1 je pokrok, už vyzerá dospelo, ale zase je súčasťou mníchovského stáda a nemá vlastnú osobnosť.