Legendárna zmija, ktorá sa síce nevie plaziť, ale zato dokáže upiecť pneumatiky na počkanie a predriftovať každú zatáčku, sa vo svojej novej podobe predstavila na autosalóne v NewYorku.
Po obrázkoch v mizernej kvalite, ktoré sa dostali na internet ešte pred oficiálnym predstavením, si tak konečne môžeme vychutnať pohľad na nový Viper SRT v plnej kráse. A táto jeho krása je tvorená napríklad dvojito vypuknutou strechou, postrannými výfukmi či bi-xenónovými svetlometmi. Zadné svetlá však až príliš nápadne pripomínajú istý model istej exkluzívnej talianskej značky. Začínajúcej na M. Čo však na druhú stranu znamená, že sú krásne. To, že ich súčasťou sú aj LED diódy už za tak úžasné nepovažujeme.
Kabína Viperu sa nikdy nevyznačovala zrovna oslnivou kvalitou, avšak zdá sa, že to je už definitívne minulosťou. Interiér nového modelu je čalúnený kožou a jeho celkové spracovanie je na vyššej úrovni. Ukazovatele sú digitálne (prečo?) a nechýba ani taká exkluzivita, akou je audiosystém Harman Kardon.
A teraz to hlavné, teda motor. Motor s veľkým M. Zabudnite na nudný súčasný trend downsizingu, globálne otepľovanie a ekologické agitácie. Pod kapotou nového Viperu SRT je obrovský, 8.4. litrový desaťvalec, produkujúci výkon 477kW/649 koní a 814 Nm. Samozrejme, smerovaný na kolesá zadnej nápravy, vybavenej samosvorným diferenciálom. A chvalabohu, prostredníctvom manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Tlieskame!
Vďaka použitiu materiálov ako napríklad horčík či karbón, z ktorého je vyrobená strecha, a dverí z hliníku, sa hmotnosť oproti predchodcovi podarilo znížiť zhruba o 45 kg. Konkrétne sa jedná o 1521 kg. Šasi je taktiež omnoho tuhšie, tlmiče sú kvalitnejšie, jazdné vlastnosti by tým pádom mali byť zasa o poriadny kus lepšie.
K dispozícií bude aj takzvaný Track Pack, obsahujúci pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, štvorúrovňový systém kontroly trakcie a stability a väčšie brzdy Brembo. Ďalši stupeň „výbavy“, nazvaný GTS, obsahuje kožou obšitú prístrojovku a nastaviteľné tlmiče Bilstein DampTronic.