Nebude to úplne nový kus, Porsche 718 bude hlavne faceliftom pre Cayman a Boxster. Tiež sa oba modely dostanú pod jeden názov. Vizuálne vylepšenia sú jasné. A zmení sa aj nápis v zadnej časti. Ale autá si nechajú svoju konfiguráciu s motorom v strede a pohonom zadnej nápravy.
Lenže šesťvalec tam už hľadať nemusíte. Porsche pri týchto autách prechádza na prepĺňané štvorvalce. Podľa britského Autocaru bude mať 718 Boxster motor s kódovým označením 9A2B4T. Béčko by mohlo znamenať boxer, číslo 4 počet valcov a T prepĺňanie. Mal by ponúknuť približne 221 kW (300 k) a 350 Nm. Pozitívom má byť hodnota maximálnych otáčok, 7400. Objem má byť vraj len dva litre. Nedivíme sa, veď z dvojlitra má Mercedes v A45 AMG omnoho vyšší výkon. A Audi RS3 tiež nemá iba tri kilečká.
Matthias Hofstetter, vedúci vývoja pohonu 718, o štvorvalci povedal, že výmena vôbec nebola jednoduchá. Dva chýbajúce valce aj priestorovo nahradilo turbo. Hmotnosť Boxsteru má narásť z 1309 kilogramov na približne 1400. Ale zníženie objemu má zase pomôcť k zníženiu spotreby o približne liter.
Tak 718 Boxster, aj 718 Cayman sa ukážu na jarnom ženevskom autosalóne. Názov 718 podedil z historického modelu. A štvorvalec už tiež bol, veď jeden sme aj testovali. Pozrite si test Porsche 924.