Auto roka 2014 sme už predstavili včera. Ale dnes máme ťažšiu úlohu. Spomedzi testovaných áut vybrať tie, ktoré sú naj v jednotlivých kategóriách. Dlhý boj sa však podaril a môžeme prezentovať výsledky snaženia.
Najlepšie autá podľa jednotlivých kategórii:
Najlepšia alternatíva Škody Fabie Combi
Renault Clio Grandtour
To, že Renault predstavil kombi minulej generácie Clia bol dobrý ťah. Ale to, že na súčasnej pripravil najkrajšie malé kombi na svete bol ťah ešte lepší. Za všetko hovorí fakt, že jeden z našich čitateľov prekázateľne dal košom českému autu a zvolil Clio Grandtour. Test tu.
Najlepší kontinentálny krížnik
Mercedes S500 4Matic
Mohol by tu byť aj veľký sedan s naftovým motorom, lebo je naozaj dobrý, ale nie je. Benzínový osemvalec je jednoducho lepší. Aj za cenu väčšej spotreby. Test tu.
Najlepší prepravník
Ford Transit Custom
Veď vyhral aj titul Dodávka roka. Ale nie je to len o tom. Anketu sme naozaj nebrali ako smerodajnú. S Transitom Custom sa dá naozaj jazdiť celkom agilne. Test tu.
Najnižšia spotreba
Mercedes A180 CDI
S týmto autom sme na 60 kilometroch dali priemernú spotrebu tri litre. A neboli sme brzdou premávky. Okrem kvalitnej aerodynamickej práce má svoj podiel na úspechu aj motor s diamantom. Test tu.
Najlepší pomer cena/výkon
Dacia Logan TCe
Síce sa pobil o miesto so Sanderom Stepway, ale nakoniec je víťazom. Doslova za pár eur máte veľké auto, ktoré má dobrý motor, dobrú spotrebu a ani výzorom nikoho neurazí. Test tu.
Najhorší pomer cena/výkon
Mercedes Citan 109 CDI
Motor nie je slabý, nevadí ani príbuznosť s Renaultom Kangoo. Horšie je, že prístrojová doska akoby zaspala dvadsať rokov a za danú cenu sú dve Kangaa, či skoro tri kusy Dacie Dokker. Test tu.
Prechádzame na naozaj dôležité kategórie.
Najlepší zvuk
Nissan 370Z Nismo
Nebol ani príliš hlučný, ale svojim naladením spôsoboval ušom to isté, čo spôsobuje deťom nová hračka. Test tu.
Najlepšia streľba z výfuku
Renault Clio RS
Poprepínajte tlačidlo RS a nastavte si poriadne pedál. Salvy ako pri pamätných udalostiach na bojových lodiach máte dostupné letmým pohybom pravej nohy. Test tu.
Najlepší kompromis pre každodenného pretekára
Ford Focus ST
Ak by nemal žltú farbu, bol by aj nenápadný. Ale zároveň by skrýval fantastické výkony. Ideálne auto na každý deň. Cez týždeň spotreba 8,5 a cez víkend cez 15. Test tu.
Najlepší malý hothatch
Ford Fiesta ST
Malej Fieste sa nedá vo verzii ST nič výrazné vytknúť. Len by to chcelo samosvor a kit Mountune s výkonom 158 kW (215 k). Potom by nebolo žiadneho lepšieho hothathchu. Test tu.
Najlepší plnohodnotný hothatch
Renault Mégane RS Red Bull RB7
Ďakujeme Renaultu, že nás počúvol a na druhý testovací RS Mégane neputovali devätnástky. Na osemnástkach je Mégane RS naozaj perfektný! Test tu.