Mercedes ukázal čo dokáže na poli elektrických áut s novým konceptom Vision EQXX. Ale pozrime sa na to kriticky, má normálne zrkadlá, má normálne tvary, ktoré nie sú ustrelené, normálne svetlá. Nám to príde, že toto auto je takmer pripravené na sériovú produkciu.
Koncept Vision EQXX má brutálny koeficient aerodynamického odporu iba 0,17, za čo vďačí nielen kvapkovitému tvaru karosérie, ale tiež klapkám zatvárajúcim otvory na chladenie, špeciálnym diskom kolies a tiež optimalizovanému spodku auta. Pri elektromobile sa toto deje ľahšie ako v prípade spaľovacích áut, ktoré potrebujú veľa rôznych komponentov.
Ale to stále nie je to hlavné, čím je Vision EQXX zaujímavý. A nie je to ani interiér so štyrmi sedadlami a displejom 8K širokým 120 centimetrov. Ten displej začína pri jednom Áčkovom stĺpiku a končí pri druhom. Filmy pri nabíjaní môžu byť naozaj širokouhlo a tá scéna z Armageddonu, kde je hlava Bena Afflecka a Liv Tyler získa nové mimozemské dimenzie.
Tým najväčším odpalovačom deklov, sorry za tento výraz, je dojazd na nabitie. O baterke zatiaľ Mercedes nič konkrétne nepovedal, iba to, že má menej ako 100 kWh, má o polku menšiu veľkosť a o tretinu menšiu hmotnosť ako batéria v EQS. Váži, aj s rámom, len 495 kilogramov. To však stále nie je všetko, ako by Horst Fuchs povedal, Na jedno nabitie má EQXX prejsť až 1000 kilometrov. To je ako prejsť 11-krát z Hrochoti do Hriňovej, ale popri letisku cez Očovú.
A pritom je auto reálne veľké, podobne ako súčasné CLA. S týmto poznatkom je to naozaj zaujímavá hodnota. Priemerná spotreba vychádza na 10 kWh na sto kilometrov. Nie sme si istí, či aj v rázovitom regióne okolo Očovej, ale v papieroch určite. Naviac má EQXX solárne panely na streche, ktoré poháňajú svetlá, infotainment a vetranie s klimatizáciou. Má samostatnú batériu a dokáže zvýšiť dojazd o 25 kilometrov.
Mercedes hovorí aj o recyklovaných komponentoch z trvalo udržateľných materiálov, alebo niečo podobné. Ale hlavná správa je, že auto s výkonom 150 kW (204 k) dá na nabitie až 1000 kilometrov.